www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

17 december

I dagens lucka hittar vi:
Lite svar på frågestunden! :)
Var så många frågor så tar några i ett videoinlägg som kommer upp i dagarna och så svarar jag på resten här i detta inlägget.

Har du något särskilt tips för fotografering?
Man måste våga testa nya grejer! Nya vinklar, inställningar m.m. Se på andras bilder och fråga vad för inställningar man ska ha för olika typer av fotografering etc. 
 
Vilken är din favorit bild?
Denna eviga fråga! Frågan som alltid är så svår att svara på eftersom man alltid har flera favoriter... Men en bild som ligger extra nära hjärtat för tillfället är den här:
 
Vad tycker du om din klass? 
Jag älskar min klass! Vi är så bra kompisar allihop och då blir det bra sammanhållning i klassen. Alla kan prata med varandra och vi har alltid kul ihop :) 
 
Vilket är ditt favorit objektiv?
 
Om jag bara får välja ett så blir det mitt 50 mm med bländare 1.8 (trots att jag verkligen älskar mitt macro). I och med den stora bländaröppningen på 1.8 kan man fota även i dåliga ljusförhållanden.
 
Var i livet vill du befinna dig om 7år?
 
Oj det var en svår fråga! Om sju år är jag alltså... 22 år gammal. Jag hoppas självklart att jag jobbar med fotografering och bilder, även om jag kanske har ett annat jobb upptill. Jag har väl antagligen flyttat hemmifrån och bor i en mysig lägenhet någonstans, haha. Sedan hoppas jag att jag har rest en hel del i världen!
 
Hur gör du din header?
Bilderna (med text och tejp och allt) har jag fixat i Gimp. Sedan så har jag använt en kod så att det blir som ett bildspel.
 
Vad fick dig att börja blogga?
Jag vet inte riktigt. Antagligen var det väl för att jag hade vänner som bloggade.
 
Hur sköter du skolan?
Jag sköter skolan bra tycker jag. I och med att jag har väldigt lätt för att lära mig så behöver jag inte anstränga mig så fruktansvärt mycket i skolan, vilket är oerhört skönt!
 
Hur är en "typical" dag för dig?
Klockan ringer kl 6.45 och jag kollar Facebook, dayviews och läser lite bloggar innan jag går upp och fixar frukost och kollar på julkalendern. Sedan klär jag på mig och fixar håret. Åker buss till skolan och är där till kvart i 3 när bussen kör hem. Hemma vid kvart över 3 och då ställer jag och min bror fram fika och fikar. Efter det brukar jag gå ut och mocka och ta in Markoolio och sedan pluggar jag, bara chillar vid datorn, målar naglarna eller fotar. Äter kvällsmat mellan 6 och 7 och mellan 8 och 9 brukar jag duscha och sedan sätta mig och kolla på tv. Sedan går jag och lägger mig vid 10, läser lite och somnar :)
 
Har du någon gång haft någon som börjat i din klass isf vem?
Hm... nej det tror jag inte. Eller jo! I mitten av F:an började Emelie i min klass :)
 
Någon som slutat i din klass?
Japp, två stycken.
 
Vem va din senaste pojkvän?
Alexander.
 
Hur ska en kille se ut för att göra dig intresserad?
Haha, vet inte riktigt faktiskt. Det är väl lite olika vad jag tycker. Det viktigaste är att de har en fin personlighet!
 
Va tycker du om McDonalds?
Chicken nuggets är ju gott ;) Men deras hamburgare, nja... Max ska de va!
 
Vilken läsk tycker du bäst om?
Oj, vad svårt... Påsk/julmust, Coca Cola och Fanta Lemon.
 
Nämn tre olika platser du vill till innan du dör.
Tar länder, svårt med specifika platser: England, Japan och USA.
 
Tre inspirerande bilder (dina eller andras, spelar ingen roll).
Bild: weheartit
Bild: weheartit
____________________________________________________________________________________________
 
Det är några frågor utöver dessa som inte kommer i videobloggen, men det blir så många om jag tar med dem nu, så de kommer i ett eget inlägg! :)
Comments
Posted by: Josefine

Veckans Blogg är nu utlottad! Kolla om det är du!

http://josefinesvard.blogg.se/2012/december/veckans-blogg-vecka-51-2.html#comment

2012-12-18 @ 15:32:14
URL: http://josefinesvard.blogg.se
Posted by: ANNA-SARA

jätte fin blogg! :-)

har du lust att göra ett bloglovin byte?

Svar: Tack! :)
Gör inte bloglovin'-byten men blir såklart väldigt glad om du vill följa mig ändå :)
Alma Bengtsson

2012-12-18 @ 20:24:30
URL: http://annasaraisakson.blogg.se

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab