www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

good bye twenty-thirteen

Hur har ditt 2013 varit? | How has 2013 been?
2013 har varit ett bra år, med många spännande och oförglömliga upplevelser. | 2013 has been a good year with many exiting and unforgettable experiences.
 
Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? | Did you do anything this year that you've never done before?
Åkte till England. Två gånger.♥ | I went to England. Twice.♥
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? | Did any of your friends become parents this year?
Nepp! | Nope!
 
Dog någon som stod dig nära? | Did any person who was a close friend/family die?
Nej, gudskelov. | Thank God no.
 
Vilka länder besökte du? | What countries did you visit?
Storbritannien♥ | The UK♥
 
 
Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014? | Are there something that you've missed this year that you want to do next year?
Jag vill gå på konserter och se mina favoritband. | I wanna go to concerts and see my favourite bands.
 
Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? | What date from 2013 will you always remember?
19 juni - När jag var på Warner Bros. Studio Tour♥ | June 19th - When I visited Warner Bros. Studio Tour♥
 
Vad var din största framgång 2013? | Greatest success this year?
Svår fråga... Men måste nog vara att jag utvecklats väldigt mycket i hur jag uttrycker mig via mina foton. | Hmm... I think I have to say that I've become a much more confident photographer.
 
Största misstaget? | Biggest mistake?
Jag försöker ofta glömma misstag jag gör, försöker vända dem till något positivt, så jag minns faktiskt inget. | I always try to forget mistakes I do, I try to turn them into something positive, so I actually don't remember any.
 
Bästa köpet? | The best you've bought this year?
Min HTC One, tror jag. (Om inte Devon-utbytet gills som ett köp förstås. Betalade ju en slant för att få vara med på det). | My HTC One I think. (If the Devon exchange counts of course... I did pay a bit for that actually.)
 
 
Gjorde någonting dig riktigt glad? | Did something make you really happy?
Devon-utbytet, London-resan med familjen, McFly, BΔSTILLE... | The Devon exchange, the trip to London with my family, McFly, BΔSTILLE...
 
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013? | What songs will always make you remember 2013?
McFly – Love Is Easy
 
McFly – No Worries
 
Bastille – Oblivion
 
Bastille – Pompeii
 
Imagine Dragons – On Top Of The World
 
S Club 7 – Reach - Original Version
 
The Wanted – Walks Like Rihanna
 
Avicii – Wake Me Up - Radio Edit
 
Detta är bara några av alla låtar. | This is just a fare few of all the songs.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? | Were you happier or sadder this year than you've been before?
Gladare. Mycket gladare tror jag. | Happier. Much more I believe.
 
Vad önskar du att du gjort mer? | Do you wish that you should've done something more?
Önskar att jag varit mer med Malin. Dåligt med sleepovers detta året, tyvärr. | I wish I should've spent more time with Malin. Far too few sleepovers this year.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösurfat vid datorn. | Surfed the internet.
 
Blev du kär i år?
Nej. | No.
 
Favoritserie? | Favourite TV-show?
The Big Bang Theory, Community, Suits, Agents of S.H.I.E.L.D, Mr. Selfridge and Downton Abbey.
 
Bästa boken du läste i år? | The best book you've read this year?
Har ju läst så många böcker i år... Men säger Billy and Me, för den var väldigt bra! | Oh, I've read loads of great books this year... But I'll say Billy and Me, because I liked that a lot! 
 
Största musikaliska upptäckten? | Greatest musical discovery?
McFly & BΔSTILLE.
 
 
Något du önskade dig och fick? | Something you wished for and got?
Gills "åka till England"? Nähä, jaha, men då säger jag väl... | Does "go to England" count? It does not? Well then...
 
Något du önskade dig och inte fick? | Something you wished for and you didn't get?
Ännu en Englandsresa...? | Another trip to England...?
 
Bästa plåtningen? | Best photoshoot?
Detta kan nog vara den svåraste frågan av alla... Men blev nöjd med bilderna jag fotade på Julia till ett skolarbete. | This can possibly be the hardest question of them all... But the photos I took of Julia for a school project I like a lot.
 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? | Is there something that couldv'e made 2013 even better?
Hade jag kunnat gå på Bastille och Imagine Dragons i Stockholm hade ju året blivit bättre såklart. | If I couldv'e gone to Bastille and Imagine Dragons gigs in Stockholm, the year wouldv'e been better. 
 
Vad fick dig att må bra? | What made you feel good?
Att jag lärde känna många nya, fantastiska människor. | That I got to know new, fantastic persons.
 
Vem saknade du? | Who did you miss?
Devon-gänget. Magda. Malin ibland också. | The Devon-people. Magda. Malin sometimes too.
 
Mest stolt över? | What are you most proud of?
Min fotografiska utveckling. Och att jag bodde hemifrån nästan två veckor i sträck utan att bryta ihop (haft problem med det för några år sedan). | My photography progress. And that I lived away from home for like two weeks without anxiety (I've had problem with that a couple of years ago.)
 
Högsta önskan just nu? | Biggest dream at this moment?
Att 2014 blir så underbart och fantastiskt det bara kan bli. Att jag får ha min familj och mina vänner nära. Att jag får träffa nya människor och återse vänner som jag inte träffat på länge. Att jag får må bra. | That 2014 will be the most fantastic and wonderful year ever. That I will have lot's of time for my family and friends. That I will meet new people and see the ones that I haven't seen in a while. That I will be in good health.
 
 
Överlag har 2013 varit ett bra år och jag kan ta med mig fina minnen. Mest från mina resor till England, men det var då jag var som allra lyckligast och jag mådde så bra då. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer, så jag säger väl bara:
2013 has been a good year and I can take nice memories with me from this year. Mostly from my trips to England, but that's because I was so happy when I was there and I felt so good. I don't really have much more to say so I just say:
 
Comments
Posted by: Magda.

<3

Svar: <3<3
Alma Bengtsson

2014-01-01 @ 18:13:05
URL: http://tionolltva.blogg.se/

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab