www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Starry sky

Canon EOS 600D + Canon Zoom Lens EF-S 18-55/3,5-5,6
Igår kväll, under Earth Hour, tog jag på mig varma kläder och gick ut med kameran. Tänkte att jag skulle försöka fota stjärnorna. Man såg inte jättemånga stjärnor eftersom månen var så ljusstark, men det var fler nu än förra gången jag fotade stjärnor hemma. Hoppas det är någon stjärnklar natt på lovet, ska jag fota! :)
Har blivit helt inne på astronomi och stjärnor nu när vi jobbar med det i skolan. Sjukt häftigt är det!!
Spanade lite smått efter kometen Panstarrs med, har hört att man kan se den fortfarande, men jag vet inte om jag kollade åt rätt håll haha...
Jag tror det var nu till hösten det ska komma en jättestor komet så att man ska kunna se den. Får väl spana då istället! :)
 
Idag ska vi fira att min lillebror Edvin fyller 14 år (grattis brorsan!), så får se hur mycket bloggning det blir. Fint väder är det också, men rätt kallt. Vill helst inte tänka på att vi hade 15 plusgrader för ett år sedan... Våren är så sen i år!! :(
 
Ni får ha en bra dag, kanske kikar in senare :)
 
Comments
Posted by: JUNITJEJ

Vilka fantastiska bilder!

Svar: Tack du! :)
Alma Bengtsson

2013-03-24 @ 13:10:58
URL: http://www.junitjejen.se
Posted by: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Fotade också stjärnor i kylan inatt. Lite tråkigt att månen lyste så starkt ;o

Svar: Ja, annars hade det varit en underbar stjärnklar natt!
Alma Bengtsson

2013-03-24 @ 16:52:46
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Posted by: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Sv: Ja, verkligen. När man väl är hemma hos pojkvännens föräldrar ute på landet och har det stjärnklart förstör månen :P

Svar: Tråkigt :/ Skulle vara bättre nästa helg, när månen inte är så stor :)
Alma Bengtsson

2013-03-24 @ 16:58:05
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Posted by: Linda

Det är väldigt kul att fota stjärnor! Jag bor ju ganska centralt så här är mycket lampor som stör :(

Och du! Måste bara fråga var veckans bild nr 12 är ? ;)

Svar: Det var inte bra :(
Kommer upp, alldeles strax! :)
Alma Bengtsson

2013-03-26 @ 17:48:58
URL: http://Lilapixlar.blogspot.com

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab