www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

21 April

Canon EOS 600D + Canon Lens EF 50/1,8 II
 
Denna sista dag på lovet har jag hunnit med en hel del! Sov till 10 ungefär, härligt att sova ut. När jag insåg att det var 23 (!!!) grader ute tog jag kameran och gick ut och fotade fåren och lammen i hagen. Efter middag övningskörde jag (andra gången, första gången var igår!) till Alice för att fota hennes hönor till Valingealmanackan. Malin var också där och fotade. Promenerade med Malin hem till henne dit mamma kom så jag kunde övningsköra hem igen :) Det gick faktiskt rätt bra tycker jag! Känns konstigt att jag tar körkort om typ ett år menmen ;)
Sedan fick jag syssla hos grisarna också, medan pappa var ute och plöjde. Och nu sitter jag här vid datorn och chillar. Det har varit en fantastisk dag, uppåt 25 grader hela dagen, underbart. Sommaren du är välkommen.
-
I've been doing a lot today, this last day of Easter Holidays! I slept till about 10 o' clock which was wonderful. When I realised it was 23 (!!!) degrees outside I took the camera and went out to take some photos of the sheep and their lambs. After lunch I practiced driving for the second time (first time was yesterday) and I drove to Alice to take some photos of her chickens for the Valinge calendar. Malin was there to and we walked to her afterwards. Then mum came so I could practice driving a bit more :)
Then I had to work as well, because dad had to plough. And now I'm sitting here, chilling out :) It's been an amazing day really, around 25 degreess all day, amazing. Summer, you are so welcome.
Comments
Posted by: Isabella - Szalai Fotografi

Men vad härligt det låter! :D Tycker du det är kul att köra? Själv tyckte jag det var såååå läskigt dem första gångerna och manuellt kan jag verkligen, det är alldeles för mycket för lilla mig haha! Tur att man kan ta för bara automatlåda ^^

Svar: Jag tycker det är roligt att köra! Lite läskigt är det ju såklart nu innan man vant sig, och man har ju gjort en del kärringastopp men det är inget att hänga läpp för! Man övar ju för att bli bättre :) Tycker det är kul att växla å grejer så hade nog inte gillat automat så mycket xD
Alma Bengtsson

2014-04-21 @ 20:54:22
URL: http://szalai.blogg.se
Posted by: Alice

Det blev ju jättebra bilder! Kul att ni kom! :)

Svar: Tack! :) Det var roligt att vi fick komma!
Alma Bengtsson

2014-04-21 @ 22:18:49
URL: http://www.kackelu.blogg.se
Posted by: Hanna - fotoblogg

Va fina dom är! Älskar bilden med vita tuppen och dom två hönorna, så himla fin! :D

Svar: Tack så mycket! :D
Alma Bengtsson

2014-04-22 @ 10:13:28
URL: http://intressetarfoto.blogg.se
Posted by: Isabella - Szalai Fotografi

Haha okej, ja jag började ju köra med automat och sen har jag vissa diagnoser som gör det svårt för mig att fokusera på flera saker samtidigt x) Var gråtfärdig dem gångerna jag kört manuell just för att jag spänt mig så mycket och försökt fokusera på allt haha

Svar: Aha, då förstår jag :) Du får helt enkelt köra med det du känner dig tryggast med!
Alma Bengtsson

2014-04-22 @ 10:56:15
URL: http://szalai.blogg.se

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab