www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Hallands Kalvelit: Läger 2014

Canon EOS 600D + Canon Lens EF 50/1,8 II
Hej allihopa! I helgen (lördag-måndag) har jag varit på läger med Hallands Kalvelit. För er som inte vet så håller jag på med något som kallas Showmanship, ni kan läsa mer om det här :) Vi har i alla fall läger+tävling en gång om året och i år var det lite nytt eftersom vi höll till på Öströö fårfarm och inte på Munkagårdsgymnasiet i Tvååker som vi brukar. Men det blev bra ändå! :) Även om tävlingsdagen är typ den stressigaste dagen på hela året så har vi i klubben alltid lika roligt ihop. Det kändes som att allt blev extra lyckat i år eftersom vi hade ett lite annat upplägg som gjorde att det blev mindre stressigt under tävlingsdagen.
Jag kom inte på någon pallplats, men jag är inte direkt ledsen över det. Alla är så himla duktiga och jag hade inte tränat min kviga jättemycket i år, så kunde inte kräva så mycket av henne. Och mitt lag vann stalltävlingen vilket var superkul verkligen! Tures Drängar, det var vi det! Laget med bäst samarbete och laganda, vi ägde helt enkelt ;)

Har inte mått så bra de senaste dagarna, fick värsta förkylningen precis innan lägret (som inte gjorde det bättre direkt, haha...) så har bara suttit inne och tittat på film typ. Blev så hes efter allt prat under lägret att jag i princip tappade rösten. Fick hålla mina frågor och tankar för mig själv under måndag-tisdag för kunde inte säga mer än två ord innan rösten bara försvann. Drack massvis med te igår så idag kan jag prata igen, fortfarande aningen hes dock, men jag är på bättringsvägen!
-
Sorry for not translating. It's all about my Showmanship-club and that I've caught the worst cold I've had in like a year :) My brain is still pretty slow-working, so I'll skip the English translation today, sorry again.
Comments
Posted by: Molly

Låter riktigt kul med Showmanship för kor (kalvar)! Önskar det fanns här i Sundsvall också, inte för att jag har någon ko men bara att få fota/se om ett sånt event skulle vara riktigt intressant!c: Grattis till att ni vann stalltävlingen och hoppas du kryar på dig snart!<3

Svar: Ja, det är jättekul, man får träffa så härliga människor :) Tråkigt att Showmanship inte är större i Sverige :( Du får komma ner hit och fota haha :D
Tack <3
Alma Bengtsson

2014-08-06 @ 20:03:02
URL: http://nordwest.blogg.se
Posted by: Tovvsan

Din header är ju bara för underbar asso <3

Svar: åh men tack!!
Alma Bengtsson

2014-08-06 @ 23:02:15
URL: http://tovvsan.blogspot.se/
Posted by: ♫♪ sandra

fina bilder :)

Svar: Tack :)
Alma Bengtsson

2014-08-07 @ 11:50:20
URL: http://www.sandramusic.spotlife.se
Posted by: Jennisbeauty

Ser ut att ha varit ett härligt läger! :D

Svar: Det var det verkligen! :D
Alma Bengtsson

2014-08-07 @ 21:41:19
URL: http://www.jennisbeauty.blogg.se
Posted by: Jossan

Så fina bilder :)

Svar: tack :
Alma Bengtsson

2014-08-07 @ 22:35:37
URL: http://morotenpeter.blogg.se

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab