www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

RECAP: April-June

 
I början på april insåg jag hur mycket jag faktsiskt älskar 30 Seconds To Mars.
I realised how much I really love 30 Seconds To Mars in the beginning of April.
 
Jag köpte nya shorts och fotade i källaren.
I bought new shorts and had a photoshoot in the basement.
 
Hade fotomaraton i skolan och fotade Julia i en rhododendronbuske.
Had a photo-marathon in school.
 
Var i Göteborg med Linn och åkte fel med spårvagnen så vi hittade massa fina träd.
Went to Gothenburg with Linn and found pink trees.
 
Köpte min drömjeansjacka på Beyond Retro och var mycket nöjd.
Bought the denim jacket of my dreams at Beyond Retro and was very pleased.
 
Åt pannkakor till frukost och målade naglarna i vårfärger.
I ate pancakes for breakfast and painted my nails in bright colours.
 
Var fotokursledare på 4H och medan barnen fotade så plåtade jag denna bilden.
I was a photography-course-leader for the 4H-club.
 
Vi släppte ut fåren och jag fotade höns.
The sheep got to go out and I photographed some chickens.
 
I födelsedagspresent fick jag Hogwarts Library. Av Malin fick jag en fantastisk film med grattishälsningar från bl.a. Lina Flodins, Elin Kero, Gustaf Larsson och Tove Kjaerran.
I got the Hogwarts Library as a birthday present. Malin gave me an amazing video with b-day wishes from some of my favourite people.
 
Naturen blev grön igen.
The nature turned green again.
 
Fotade vitsippor och porträtt med Malin.
Photographed anemones and portraits with Malin.
 
Det var så varmt att jag kunde rida i bara t-shirt en dag då Malin fotade mig och Markoolio.
It was warm enough to ride in just t-shirt one day when Malin photographed me and Markoolio.
 
Åkte till Göteborg på fototräff med Julia och Malin som sällskap och fick äntligen träffa Lina och Felicia.
Went on a photography meet-up and finally got to meet Lina and Felicia.
 
Sista april firades Valborg (som jag aldrig firat innan för att jag inte förstår mig på högtiden) med Julia, Ellen och David.
Celebrated something called Valborg on the last day of April with Julia, Ellen and David.
 
 
 
Maj började med att jag följde med Malin på Pay & Jump för att fotografera.
Started off the month of May by coming to a Pay & Jump where Malin should jump with her horse.
 
Efter det fotade jag några av mina bästa porträtt för i år.
And after that I took some of my best portraits of 2014.
 
Jag och Julia cyklade till några fina körsbärsträd i grannbyn Rolfstorp.
Julia and I took our bikes to Rolfstorp.
 
Köpte ett rött läppstift och låtsades vara korthårig.
Bought a red lipstick and tried to wear my hair in a new way.
 
Åkte till Öströö fårfarm.
Went to a sheep farm.
 
Såg en fin regnbåge.
Saw a beautiful rainbow.
 
Malin hjälpte mig att fota en ny headerbild.
Malin helped me to take a new header for the blog.
 
Fotade självporträtt i magiskt ljus.
I took some self portraits in amazing light.
 
Hittade vackert motljus.
I found beautiful backlight.
 
Jag plockade en superstor bukett med liljekonvalj.
Went out in the woods to pick some lily of the valley.
 
Markoolio var snygg i svartvitt.
Markoolio looked good in black and white.
 
Fotade porträtt på min lillebror i samband med hans konfirmation.
I took some portraits of my brother.
 
Fotade självporträtt i nya kläder efter ett gekåsbesök och blev nöjd med endast en bild.
Took some self portraits in new clothes but was only pleased with one picture.
 
Avslutade maj med att ta mina favoritporträttbilder för året. Malin i hennes balklänning i magiskt motljus. Älskar dessa bilderna.
Ended May by taking my favourite portraits of the year. Malin in her ball gown in magial backlight. I love these photos.
 
 
Juni, underbara juni! Härlig sommarmånad som började med att vi fotade lite i skolan.
June, wonderful June! Lovely month of summer that started with us taking some portraits in school.
 
Kände att jag behövde lite egentid en dag så jag cyklade till utsiktsplatsen.
I felt like I needed some privacy one day so I took the bike to the view point.
 
Fotade lupiner en lektion.
A photo from a lesson in school.
 
 
Studenternas bal ägde rum och jag var där med kameran.
The graduation prom took place and I were there to catch some of the parade with my camera.
 
Fotade studentporträtt på fina Lisa.
Took graduation portrait for Lisa.
 
Min bror Anton och mina vänner Malin och Yasmine tog alla studenten, tillsammans med resten av 95orna.
My brother Anton and my friends Malin and Yasmine graduated.
 
Firade midsommar med Amanda, Josse och Linnéa.
Celebrated Midsummer with Amanda, Josse and Linnéa.
 
Typiskt, svenskt sommarregn.
Typical, Swedish summer rain.
 
Fotade mörka självporträtt.
Took some dark self portraits.
 
Dansade och sjöng med när State of Drama var i stan och spelade. Fick en CD signerad, en bild tagen och pratat med dem också. Jag och Malin var i extas den kvällen.
Danced and sang along to State of Drama when they were in town. Got a signed CD and a picture with them. Malin and I were in heaven that day.
 
Tog lite försenade studentbilder på storebror Anton.
Took some late graduation portraits of my brother.
 
Var vid sjön flera kvällar och grillade och badade tillsammans med Malin.
Went to the lake several nights for some bbq and swimming with Malin.
 
Avslutade juni med att träffa och fota med fina Tove och Malin.
Met and had a photo shoot with Tove and Malin on the last day of June.
 
Comments
Posted by: Magda

Alltså bilderna på Malin i hennes balklänning går inte ens att beskriva helt magiska

Svar: tack finaste underbaraste du <3
Alma Bengtsson

2014-12-29 @ 22:41:07
URL: http://tionolltva.blogg.se/
Posted by: Maria

Älskar de bilderna på Malin i balklänningen. Och såå härligt att se att det går mot sommar :)

Svar: Vad roligt att höra, tack! :)
Alma Bengtsson

2014-12-29 @ 22:42:52
URL: http://dreamsof.se/
Posted by: Problemlösaren

Valborg firas för att man ska kunna ha en extra dag då det är "okej" att bli full utan att bli dömd av samhället. Typ.

Svar: Så onödig "högtid".
Alma Bengtsson

2014-12-29 @ 22:44:44
Posted by: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Vilka härliga bilder! Så kul att se tillbaka på bilder från året :D

Svar: Tack Johanna! Ja, jättekul :D
Alma Bengtsson

2014-12-29 @ 22:52:12
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Posted by: Julia Rajkovic

men asså åååååh, underbara tider!!! :))) fett ledsen forfarande att jag missade hänga med Tove dock... ;)

Svar: Jaa!! Får bli nästa år :D
Alma Bengtsson

2014-12-29 @ 23:00:10
URL: http://juliarajkovic.blogg.se/
Posted by: frameit.webblogg.se

Åh så himla fina bilder! Försökte hitta en favoritbild men kunde inte, alla är bara så jäkla snygga! :D :D

Svar: Tack så jättemycket Hanna!! Blir så glad varje gång du kommenterar :')
Alma Bengtsson

2014-12-30 @ 22:48:26
URL: http://frameit.webblogg.se/
Posted by: Linn Bank

Åh så skoj vi hade i Göteborg och så mysigt det var på mignon!! Vi måste ses snart!! Saknar dig :*

Svar: Jaa!! Vi måste verkligen ses snart! Vill åka till Malmö och hälsa på två bdb-vänner och gå till Emporia, är du på!? :* Saknar dig massor!
Alma Bengtsson

2014-12-30 @ 23:21:16
URL: http://linnbank.blogg.se/
Posted by: Linn Bank

Sv: Åh ja varför inte!!!! När vill du åka dit?? kan inte just nu, pga pank men om en månad eller några hänger jag gärna med!!!!! :* :D

Svar: Ska i alla fall dit till våren, men då ska jag bara fota :) så kanske i februari? :D
Alma Bengtsson

2014-12-31 @ 15:54:45
URL: http://linnbank.blogg.se/

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab