www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

100 things I love - #3

För ungefär ett år sedan (tror jag) lyssnade jag otroligt mycket på One Direction. Jag var i princip en Directioner, trodde jag i alla fall. Sedan, den 12:e mars 2013, läste jag det här inlägget på Johannas blogg och lyssnade på Love is Easy av McFly - mer än en gång. Sedan var jag helt såld. 
-
I listened a lot to One Direction in the beginning of 2013. I was basically a Directioner. Or I thought so, until the 12th of March 2013, when I read this post on Johannas blog and listened to Love is Easy by McFly - more than once. After that I was completely sold on them.
 
From the left: Tom, Dougie, Harry, Danny
 
Vissa kan tycka att det är konstigt att folk är så besatta av band - det tyckte jag också förut. Men när man vet hur det känns... Det är en sådan obeskivlig känsla. Man faller för musiken och sedan även för bandmedlemmarna. Och sedan kommer man liksom inte ur det. Äkta kärlek, alla dagar.
-
Some people may think it's crazy how some people get so attached to band - trust me, I did that too before McFly. But when you know how it feels... It's such a hard feeling to describe. You fall fo the music and then also the band members. And then you can't get away from it. It's true love, every day.
 
 
 
Sedan fick jag ju deras bok i julklapp. Helt fantastisk. Att få läsa om allt som hänt dem sedan de startade 2003 (och vad de gjorde innan McFly). Om Dougie's problem med alkohol och hur sjukt nära det var att vi förlorade honom. Innan jag läste boken visste jag att han varit nära att dö, men att det var nära hade jag ingen aning om (han försökte ta sitt liv men misslyckades). Fruktansvärt hemskt. Skyddsänglarna ville ha honom här på jorden, tack och lov.
-
And then I got their book as a Christmas present. Amazing. It was so cool to read about the band from when they started in 2003, and about the guys before they got into McFly. To read about Dougie's problems with alcohol and that it was so close that we lost him was emotional. I knew before I read the book that he'd almost died, but that it was so close I had no idea about (he tried to take his own life, but failed). Terrible. Thank God that the angels wanted him to be on Earth.
 
 
Nu tycker jag att ni ska lyssna på låten som gjorde att jag öll pladask. Titta på videon också, den äger.
-
Now I think you all should watch and listen to the song that made me fall in love with them.
 
 
Och deras senaste låt. Videon är fantastisk.
-
And their latest song. The video is amazing.
 
 
Har man lyssnat på ett band i (snart) ett år utan att tröttna, då vet man att de alltid kommer att följa med en. Musikaliska genier är vad de är.
Galaxy Defenders Stay Forever♥
-
If you've listened to a band in (almost) a year without getting tired of their songs, then you know they'll always be with you. Musical geniouses, they are. Galaxy Defenders Stay Forever♥
 
 
Comments
Posted by: Magda.

<3
Och detta gjorde också att vi fick kontakt, hihi.

Svar: <3<3
ja helt fantastiskt!!
Alma Bengtsson

2014-02-14 @ 11:44:26
URL: http://tionolltva.blogg.se/
Posted by: Malin Bengtsson

Åhhhh dessa killar! Får ta o låna den boken någongång!

Svar: bäst <3 Ja det får du!
Alma Bengtsson

2014-02-14 @ 16:49:14
URL: http://mauolin.blogg.se/
Posted by: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Så himla kul att du började gilla dom så mycket :)) Var typ samma datum jag började lyssna på dom (fast åtta år tidigare :p). Jag har faktiskt inte vågat läsa boken än, men den ligger framme hela tiden. Är rädd att få veta saker som hänt, som det med dougie (låter knäppt men han har betytt så mycket för mig under alla åren, speciellt mina tonår). Jag tror att jag ska försöka börja läsa den nu, om jag vågar. Kan ändå inte sova :p

Svar: När jag hade läst boken kände jag verkligen hur mycket de alla har betytt för mig under året, det är en jättesvår känsla att beskriva, men du kommer nog förstå när du läst den :) Det kändes bra att få veta exakt vad som hände med Dougie, jag har alltid undrat vad som hände och nu vet jag.
Hela boken kändes så äkta. Inga hemligheter liksom. Det var det bästa, att de var helt och fullt ärliga och att de även skrev om det jobbiga (som det med Doug) :)
Alma Bengtsson

2014-02-15 @ 01:41:50
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Posted by: Jessica Högberg

Kan tycka det är lite fint att gilla ett band så mycket=))

Svar: Det är det verkligen :')
Alma Bengtsson

2014-02-16 @ 09:28:10
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Posted by: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Sv: Jag läste kapitlet om Dougie efter att jag skrev kommentaren, var riktigt jobbigt ;o Men som du skriver så tycker jag att det är väldigt bra att dom skrivit om det och att man får veta allt om dom. :))

Svar: Usch ja, när jag läste det om Dougie var jag i chock, och sedan när jag skulle somna så bara rann tårarna, så hemskt :( men så bra att han är här idag <3
Alma Bengtsson

2014-02-18 @ 20:25:13
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Posted by: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Sv: Mina rann redan när jag läste. Var inte lätt att sova sen heller :p

Svar: Finaste Dougie <3
Alma Bengtsson

2014-02-18 @ 21:35:15
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Posted by: anonym

En film jag kan tipsa är "Just my luck", där är McFly med som unga artister. Jättebra film! :)
Ha det bra!

Svar: åh, har sett den! så bra :D
Alma Bengtsson

2014-02-28 @ 11:42:24

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab