www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

100 things I love - #9

Bastille är ett brittiskt band som jag började lyssna på förra året, när jag kommit hem från Devonutbytet. Deras låt Pompeii spelades mycket på radion då så jag lyssnade igenom hela albumet Bad Blood och fastnade direkt. 
-
Bastille is a British band that I started listening to last year, right after I came home from the Devon exchange. Their song Pompeii was very popular that summer, so I decided to listen to the whole album Bad Blood and I fell in love directly.
 
 
Bandet har fyra medlemmar; Dan Smith (sångare+keyboard/piano), Kyle J Simmons (keyboard), Will Farquarson (bas) och Chris "Woody" Wood (trummor). Bandets första album kom ut den 4 mars 2013 och hamnade på första plats på den brittiska albumlistan. Låten de slog igenom med i hela världen var Pompeii, och jag tror att de allra flesta har hört den (har du inte hört den; var har du befunnit dig det senaste året??).
-
The band's got four members: Dan Smith (lead vocals+keybord/piano), Kyle J Simmons (keyboard), Will Farquarson (bass) and Chris "Woody" Wood (drums). Their first album Bad Blood was released the 4th of March 2013 and came first in the UK albums chart.  The song that made them world famous was Pompeii, and if you haven't heard Pompeii, where the hell have you been the last year?
 
 
Jag vet inte riktigt vad det var som fick mig att falla så för Bastille, men det är nog något av det bästa som hänt mig. De är otroligt talangfulla och deras musik får mig att glömma allt för stunden. Det är magiskt. 
Bastille spelade i Sverige i november förra året, men jag hade varken pengar eller tid att åka till Stockholm för att se dem då. De kommer även till Bråvalla i år, men det är samma nu; jag har inte tid eller pengar att åka dit. Håller tummarna för att de kommer hit till hösten igen, hade varit fantastiskt att få se dem live.
-
I don't really know what it was that made me fall so hard for Bastille, but I'm convinced that it was one of the best things that could've happened to me. They are extremely talented and their music makes me forget everything for a moment. It's magic.
Bastille played in Sweden in November last year, but I couldn't go and see them. They're playing at the Bråvalla Festival this year, but I can't go see them then either... I hope they come here later this year too because it would be absolutely amazing to see them live.
 
 
Jag hade nåt jag tänkte skriva här, men det flög ur huvudet... Jag tycker Bastille är som allra bäst när de kör akustiskt, det känns så himla äkta då. Så jag tänker inte skriva mer här nu, utan ni får kolla igenom dessa klipp:
-
I had something I thought I should write here, but I can't remember what it was so... yeah.
I think Bastille are the best when they're doing acoustic versions of their songs, so here you go:
 
 
 
 
 
 
Sedan finns det nog inget band i hela världen som kan göra så bra covers som Bastille:
-
I think that Bastille is the best band in the world in making covers:
 
 
 
 
 
 
Inga ord i världen kan beskriva hur mycket jag älskar Bastille♥
-
No words in the whole world can describe my love for Bastille♥
 
 
 
 
 
Comments
Posted by: Joel

Du har förmodligen redan sett den men. https://www.youtube.com/watch?v=PRZjnGUGXBI Är riktigt grym! :-D

Svar: Japp har sett den! Riktigt bra :D
Alma Bengtsson

2014-06-12 @ 13:05:48
Posted by: Isabella - Szalai Fotografi

Får ta och lyssna på någon av deras låtar någon dag då, känner igen namnet så jag tror jag har hört någon låt från dem :)

Svar: Tycker jag att du ska göra! Du borde hört Pompeii :)
Alma Bengtsson

2014-06-12 @ 23:46:26
URL: http://szalai.blogg.se

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab