www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Hästfylld dag

Canon EOS 600D + Canon Zoom Lens EF-S 55-250/4,0-5,6 IS
ÅÅÅH SÄGER JAG BARA!!! Denna underbara dag!! 
   Det började klockan kvart i 6, när alarmet på mobilen ringde. Jag gick upp, åt och gjorde mig i ordning. Vid 7 åkte vi och hämtade Malin innan vi styrde kosan mot stan och stationen. Spelade kort och hade det trevligt på tåget, jag vann nästan hela tiden ;)
   När vi kom upp till Göteborg promenerade vi från stationen till Skandinavium. Har nog aldrig sett Göteborg så tomt, haha! Skönt, älskar tidiga mornar för att de är så fridfulla♥
   Väl inne på Skandinavium letade vi upp våra platser och väntade på att finalen i Young Riders skulle sätta igång. Vi hade platser nästan högst upp, så vi gick ner en bra bit för att få bättre fotovinkel :) Efter Young Riders-finalen var det GP-ponnyn. Maria Gretzer var en av domarna i GP-ponnyn :P
Sedan körde de lite agility innan det var dags för gymkhanan att höja spänningen i arenan! Sjukt kul att se!!
   Var en timmes paus efter gymkhanan, så vi gick inne på mässan en stund. Hur mycket folk som helst :O Hann inte se så mycket då, gick bara en kort stund eftersom vi ville komma i tid till Världscupfinalen i dressyr! Coolt att se världens bästa dressyrryttare live! Det var ju särskilt kul att se svenskarna :) Kändes lite speciellt att se Patrik Kittel rida, eftersom att han är en av de mest kända svenska dressyrryttarna.
   När vi hade sett Patrik rida skyndade vi oss till en monter inne på mässan där självaste hoppkungen Rolf-Göran Bengtsson skulle dyka upp för signering och fotografering! Det var så sjukt häftigt, man förstår inte hur grymt stor Roffe är egentligen... Han är verkligen en legend!! ...och jag har träffat honom...!!! Det var tur att vi gick så tidigt, för kön såg inte ut att ha något slut, haha... 
   Vi gick på mässan en stund efter det innan det var dags att åka hem till Varberg igen :) Köpte två grejer, men det visar jag i ett annat inlägg. (Skymtade även Lisen Bratt Fredricson på väg ut från mässan :)) Mina fötter var helt döda när vi kom till tåget, och det blev inte bättre av att jag fick stå upp den 40 minuter långa resan hem... puh. Men det var det ändå värt!!
 
Oj, blev en hel del text och inte jättemycket bilder, men jag lovar att det kommer! Massvis! Filmade även lite på dressyren, så klipper väl ihop det med :) 
Detta var första gången jag var på Göteborg Horse Show, men jag lovar att det inte är den sista!
Comments
Posted by: Saga

Fin blogg du har! :)
Med många fina bilder!
Kram!

Svar: Tack du! :)
Alma Bengtsson

2013-04-29 @ 19:00:53
URL: http://Minigotty.blogg.se
Posted by: Saga

Det var så lite! :)
Bloglovinbyte?
Kram!

Svar: Gör inte bloglovinbyten, utan följer de bloggar jag själv tycker är intressanta. Eftersom jag inte läst din blogg så vet jag ju inte om jag tycker den är intressant eller ej :)
Alma Bengtsson

2013-04-30 @ 16:49:54
URL: http://Minigotty.blogg.se
Posted by: Saga

Okej, då får du väl läsa den då! ;)
Kram!

2013-05-01 @ 11:21:47
URL: http://Minigotty.blogg.se

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab