www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Snow Cake

Bildkälla.
Igår efter att jag hade bakat hela förmiddagen och sedan städat och fotat på eftermiddagen så satte jag mig och kollade på denna ↑ filmen - Snow Cake. Har bestämt mig för att kolla på massa filmer där Alan Rickman är med och i denna filmen hade han huvudrollen :)
Den handlar om Alex Hughes (Alan Rickman) som är på väg att hälsa på sin förra flickvän. Hon är mamma till hans son, som han aldrig fick träffa eftersom han inte visste att han hade en son. Han skulle träffat sitt barn, men på väg till restaurangen dog sonen i en olycka. Alex som ville hämnas på rattfyllot letade upp honom och slog honom så att han spräckte skallen i stengolvet och dog. För detta fick Alex sitta i fängelse och när han kom ut åkte han för att hälsa på sonens mamma. På väg dit träffade han Vivienne (Emily Hampshire), en flicka i 16-17årsåldern. Hon liftade med honom och de blev påkörda av en timmerbild. Vivienne dog medan Alex klarade sig undan med näsblod. Han kände sig oerhört skyldig till detta (även om det var lastbilen som kört in i dem, och inte tvärt om) så han sökte upp Vivenne's mamma Linda (Sigourney Weaver). Linda var lite speciell eftersom hon hade autism. Alex bodde hos henne till Vivienne's begravning och de blev goda vänner, även om Alex blev irriterad på Linda ibland. Han träffade även Maggie (Carrie-Anne Moss). Lindas granne, och de blev mer än goda vänner. 
När Alex skulle åka vidare efter begravningen gjorde han en present till Linda som älskade snö - A snow cake.
 
Jättemysig film verkligen, jag rekommenderar den! :)
Comments
Posted by: Klara- Malmös största hästblogg

Fin blogg! Titta gärna in på min blogg, jag fyller faktiskt år (A) :D Du kan tävla om en helt ny design! Kolla in min blogg på http://shumpizen.blogg.se eller läs ett åsiktsinlägg på http://shumpizen.blogg.se/2013/february/en-femtonarings-sista-tankar.html#comment

Tack och hej leverpastäj :D

Svar: Tack! Grattis på födelsedagen :)
Alma Bengtsson

2013-02-24 @ 17:11:56
URL: http://shumpizen.blogg.se
Posted by: Siri

svar: visst är dem!! x

2013-02-24 @ 19:34:46
URL: http://www.elizabethh.blogg.se

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab