www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

100 things I love - #1

Japp, ny kategori! Fick idén av Alma och Tilda och tyckte det verkade vara en kul grej. Så kommer ett sånt här inlägg någon gång ibland! Nu kör vi!
-
Yeah, new category! I got the idea from Alma and Tilda and thought it was a nice thing to do. Here we go!
 
 Ja, men det kan ju inte precis undgått er att fotograferingen är det som tar mest plats i mitt liv. Mitt största intresse, mitt kall i livet. Fotograferingen är mitt liv. Det är detta jag lever för och det är detta jag vill hålla på med.
Jag vet inte hur många bilder jag har fotat sedan jag började fota mer seriöst 2009, jag kan inte ens tänka mig en siffra. Helt omöjligt att räkna ut.
Allt började nog med att min vän Yasmine introducerade mig till fotografins värld. Vi sprang runt med våra små kompaktkameror och fotade hästarna. Tappade min kamera i backen och jag böjade istället att fota med mammas och pappas systemkamera.
-
You can't have missed that photography is my biggest interest and my life is all about photography. This is what I live for. This is my life. It's what I want to do for the rest of my life.
I don't know how many pictures I've taken since I started in 2009, it's impossible to set a number. 
Everything started when my friend Yasmine introduced me to the world of photography. We ran around, taking shots of the horses with our compact cameras. I dropped mine and it broke and after that I started to use my parents's system camera.
 
Några gamla bilder fotade mellan 2008 och 2010.
-
Some old photos taken between 2008 and 2010.
 
Sedan jag började fota har intresset bara växt och jag ha lärt mig nya saker nästan varje dag.
Varje dag tittar jag på otroligt mycket bilder, jag blir inspirerad av i princip allt jag ser och hör. Jag försöker utveckla min egen stil genom att blanda andras. Jag utvecklas varje dag. Tro mig, det gör jag verkligen. Jag vet inte om ni ser det men jag känner det.
För varje dag som går känns mitt val mer och mer rätt. Det är det här jag ska göra. Framtiden är minst sagt skrämmande, men så länge jag får fota är jag trygg.
-
Since I started with photography my interest have grown, day by day. I've learned new things almost every day.
I look at loads of photos every day and I get inspired by almost everything I can see and hear. I try to make my own style by mixing others. I get better and more confident in what I do every day. Trust me, I really do. I don't know if you see it but I can feel it.
For each day that goes by, my choice feels more and more right fo me. This is what I shall do. The future is quite scary, but as long as I will be able to take photos, I am safe.
 
Bilder från 2011.
Photos from 2011.
 
 Bilder från 2012.
Photos from 2012.
 
 
Bilder från 2013.
Photos from 2013.
Comments
Posted by: Mathias&Rebecca

Det är ju helt underbara bilder! :) Ha en underbar kväll!:)

Svar: Tack så mycket!
Alma Bengtsson

2013-11-08 @ 21:53:57
URL: http://twoplusone.se
Posted by: Jossan

Wow, vilka bilder!

Svar: Tack så mycket!!
Alma Bengtsson

2013-11-08 @ 22:33:34
URL: http://morotenpeter.blogg.se
Posted by: Magda.

Åh men du är ju så duktig!! Blir ju riktigt avis, haha.
Superkul att se hur du utvecklats, önskar jag hade sparat mina bilder ända från start också så jag kunde se min utveckling, är ju så kul att se sådant!

Svar: Tack så jättemycket!!Startade en bilddagbok 2008 som jag fortfarande har kvar, så där hittade jag massor av bilder :)
Alma Bengtsson

2013-11-08 @ 22:59:10
URL: http://magdasportfolio.blogg.se/
Posted by: Anonym

Wow vad du har utväxlats i fotografering :o

Svar: :D
Alma Bengtsson

2013-11-08 @ 23:24:38
Posted by: Molly

That utveckling o.o

Svar: :D :D
Alma Bengtsson

2013-11-08 @ 23:44:29
URL: http://nordwest.blogg.se
Posted by: moa

så himla fina bilder och så mycket utveckling, älskar känslan när man ser utvecklingen på sig själv!

tror jag också skaffa en sådan kategori, skit smart!

Svar: Tack så mycket! Jag det är väldigt roligt!
Go for it!
Alma Bengtsson

2013-11-09 @ 08:18:37
URL: http://megapixell.blogg.se
Posted by: Tilda

Tack för länkningen! ♥ Men asså, wow, vilken utveckling du har gjort!

Svar: Varsågod! :) Åh tack!
Alma Bengtsson

2013-11-09 @ 10:51:46
URL: http://tildac.devote.se
Posted by: Jossan

Sv; Åh, tack så mycket

2013-11-09 @ 11:58:52
URL: http://morotenpeter.blogg.se
Posted by: fanny ahlm -gravt hörselskadad

Vill du ha en ny blogg och följa? Följ med mitt liv som gravt hörselskadad och har en förlamad mamma som ramlade 2008 då hela familjen gick i bitar, du kommer bland annat läsa hur jag kämpar genom allt, och jag har även flyttat hemifrån för att plugga på ett gymnasium där jag är jämnlika med alla, då det inte gick alls för mig att gå i en vanlig skola, där jag blev utstött på grund av min hörselskadad!
Kram =)

2013-11-09 @ 14:04:22
URL: http://nattstad.se/ahlm
Posted by: emilia

Bloglovin byte? :D

Svar: Gör inga byten, tyvärr ;)
Alma Bengtsson

2013-11-09 @ 15:10:31
URL: http://emiliaablomqvist.devote.se
Posted by: michelle

helt underbart fina bilder!

Svar: Åh tack så mycket!
Alma Bengtsson

2013-11-11 @ 15:50:46
URL: http://michellek.devote.se

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab