www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

part 1

Vill börja med att säga TACK för alla frågor ni ställt! Har fått in massvis, så jag tänkte dela upp det lite :) Ni kan fortfarande ställa frågor HÄR.
 

Vad hette hotellet som ni var på i London?

Hotellet vi bodde på hette Grand Plaza och låg i Bayswater, som ligger precis vid Hyde Park.

 

Ångrar du något med din skola? 

Nej, jag trivs jättebra på LBS i Varberg! Är jättenöjd med linjen jag går (Estetik och Media) och skolan är liten och mysig. Bra lärare också. Och bra klass!

 

Vad är ditt bästa fototips?

Våga testa på nytt! Nya vinklar, experimentera med inställningar, ljus, osv. Läs en massa på nätet/i böcker och ställ frågor! Svarar gärna om det är något ni undrar.

 

Kan du berätta hur redigerade du dina senaste coola självporträtt, de rosa lite skakiga med moln? (klick)

Ja det kan jag göra! Ska försöka hitta något bra skärminspelningsprogram så kan jag göra en video.

 

Vilken är din favoritlåt av McFly?

Sjukt svår fråga... Love is Easy kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta, sedan älskar jag The Heart Never Lies också, speciellt live-versionen från Royal Albert Hall♥

 

Har du någon fotoidol? Vem? 

Tom Leishman, Julia TrottiLina Flodins, m.fl.

 

Bästa kameramärket?

Canon såklart!

 

Bästa boken? 

Harry Potter kommer alltid att vara mina favoritböcker, de går liksom inte att jämföra med någon annan bok... Annars hela Engelsforstriologin!

 

Bästa filmen? 
Samma här som på frågan ovan, Harry Potter är i en klass för sig. Tycker att Iron Man-filmerna är jäkligt bra också.

 

Bästa youtubern?

FineBros, Tyler Oakley, Grace Helbig, Zoella, Dan Howell, Sawyer Hartman, Jim Chapman, Tom Fletcher...osv. Åh kan inte bestämma mig!

 

Hur och när kom du i kontakt med Markoolio? Varför just han? 
Jag började rida i stallet där Makoolio stod innan för 8 år sedan nu tror jag. Då red jag ett gammalt russ som hette Smulan. (Älskade Smulan♥) Sedan började jag även rida en D-ponny, Holly, och efter ett par år red jag även Markoolio ungefär varannan helg då min vän Yasmine (som tog hand om Koolio då) inte var där. Red även två små shettisar när jag höll till i det stallet, Ronja och Annie, och även ponnyn Suzie. Vad många hästar jag varierade mellan när jag red där, haha! Men det var roligt! Markoolio var ju lite yngre då och ännu busigare, men efter några år växte jag ikapp honom och vi kom bra överens. När Yasse skulle börja gymnasiet i Halmstad 2011, fick jag frågan av hans ägare om jag ville ta över honom. Jag tackade glatt ja och sedan dess har han bott här hemma, min buse♥ Han har blivit så mycket lugnare och tryggare i sig själv sedan han flyttade hit, knappt rädd för något längre, vilket är superskönt. Förut var han rädd för kor, men nu bor han ju med dem så nu är det inga problem! Helst av allt hade han nog stått mitt ibland dem, så att han kunde mumsa ensilage hela dagarna ;) Men sån tur har han inte!

Så har alltså varit hästägare i nästan tre år! 1 juni tror jag det är 3 år, helt sjukt vad fort tiden gått! Och så roligt det varit, och är!

 
Två favoriter på mig och Markoolio♥

 

 

Comments
Posted by: Ida Karlsson Öst

Hej, bra blogg! Besök gärna min också!

Svar: Tack!
Alma Bengtsson

2014-03-08 @ 23:21:00
URL: http://idakaarlsson.blogg.se/
Posted by: Miranda Björk fd. Östlund

Åh vad härligt! Vilken fantastiskt fin häst! :')

Svar: Han är finast :')
Alma Bengtsson

2014-03-12 @ 09:26:50
URL: http://mirana.blogg.se/
Posted by: Kaffehörnan

Vad roligt och läsa

Svar: :)
Alma Bengtsson

2014-03-13 @ 13:00:14
URL: http://www.kaffehornan.se
Posted by: Sofia Krantz

Bilden längst ner på dig och Markoolio är verkligen grymt mysig. Att rida i repgrimma kan nog vara något av det bästa som finns. Älskar repgrimmor! (:

Svar: Ja, älskar den bilden! Känns så himla äkta på nåt vis :) Antagligen hade Markoolio busat lite och därför skrattar jag. Så härlig är den!
Alma Bengtsson

2014-03-16 @ 12:09:28
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab