www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Hot chocolate and bus travels

Canon EOS 600D + Canon Lens EF 50/1,8 II
Nu har även jag tagit en såndär klyschig "fin/mysig/nyttig/mumsig-mat-på-bild-med-ljusslinge-bokeh"-bild! Typisk bloggbild verkligen. Men det blev fina bilder och min varma oboy blev god! Recept: HÄR.
 
Och nu till del två av rubriken: bussresor. Ja, som ni kanske vet/märkt har stormen Sven härjat i södra Sverige under gårdagen, natten och idag. Igår fick vi sluta tidigare eftersom tåg och bussar antagligen skulle ställas in senare på eftermiddagen (vilket de också gjorde, så det var bra att vi slutade tidigt.) All busstrafik i Halland var avstängd fram till kl 6 i morse ungefär, och blåsten hade lagt sig lite. Gissade att skoldagen kanske ställts in p.g.a. vädret, men kollade både på facebook och skolans hemsida innan jag åkte, och där stod inget.
Blev glad när jag såg att det var ljust i skolan och tänkte "yes! Jag har inte åkt hit i onödan!", den glädjen varade väl i 2 min.
För när jag kom till skolan var de eleverna som redan kommit, på väg hem igen. Skoldagen var inställd. Jag pratade med Evelina lite och fick ett samtal från Julia innan jag gick tillbaks till busshållplatsen. De hade skrivit om det på facebook - 5 min innan jag klev innanför skoldörrarna. Så det var bara att åka hem igen!
 
Så idag har jag inte hittat på så mycket. Suttit med massa tröjor, strumpor och filtar och tittat på film, spelat minecraft, druckit varm choklad och så har jag faktiskt jobbat en stund ikväll. Rätt skönt med långhelg!
-
 
I'm so sorry I translated this post with Google Translate, cause so much text :(
Now I too have taken a cliché "nice / cozy / useful / yummy - food - in - picture -with- light - linge bokeh " image! Typical blog picture really . But it was nice pictures and my hot matte! Was good ! Recipe: HERE .

And now for part two of the headline: bus travel. Yes, as you may know / have noticed Sven storm raged in southern Sweden yesterday , overnight and today. Yesterday we got off early because trains and buses would probably be set up later in the afternoon ( which they did , so it was good that we finished early. ) All bus service in Halland was turned off until 6 o'clock this morning about , and the wind had laid a bit. Guessed that the school day might set due weather, but checked both on Facebook and the school website before I went , and there was nothing .
Was happy when I saw that it was bright at school and thought " yes , I have not gone here for nothing ! " The joy lasted well for 2 min.
Because when I came to school were the students who have already been on their way home again. The school day was canceled. I talked to Evelina a little and got a call from Julia before I went back to the bus stop. They had written about it on Facebook - 5 mins before I stepped inside the school doors. So it was just to go home again!

So today I have not found so much. Sat through mass sweaters, socks and blankets and looked at the film , played minecraft , drank hot chocolate, and I actually worked for a while tonight. Correct beauty with long weekend!

Not too bad google, not too bad. 

Comments
Posted by: Emma

Åh, så gott, och jätte fina bilder också, verkligen! :D

Svar: Det var supergott! Tack så jättemycket!! :D
Alma Bengtsson

2013-12-06 @ 21:32:52
URL: http://momentsofjoy.blogg.se
Posted by: Isabella Berger - Fotografi

Nej gud vad jobbigt att ha åkt iväg i onödan, hatar sånt! :p
Vart i halland bor du? :o

Svar: Ja, det var lite trist :/ Jag bor i Varbergs kommun :)
Alma Bengtsson

2013-12-06 @ 22:02:39
URL: http://szalai.blogg.se
Posted by: Linajohansson.webblogg.se

Åh vad gott, kolla gärna in på min blogg :)

Svar: Det var det verkligen!
Alma Bengtsson

2013-12-07 @ 17:19:59
URL: http://linajohansson.webblogg.se
Posted by: Celine

Men så gott ju haha! Blev jättefin bild också :)

Svar: Supergott! Tack så mycket :)
Alma Bengtsson

2013-12-07 @ 18:22:25
URL: http://celinelf.blogg.se
Posted by: Isabella Berger - Fotografi

Åh mina kusiner bor där haha! :) Vet inte varför men har fått för mig att du bodde i stockholm eller något :p

Svar: Åh där ser man!Haha, så konstigt det kan bli! :)
Alma Bengtsson

2013-12-07 @ 18:48:09
URL: http://szalai.blogg.se
Posted by: molly - jmphoto

mums vad gottt! och jättefina bilder :)

Svar: Tack så mycket! :)
Alma Bengtsson

2013-12-11 @ 14:23:39
URL: http://jmphoto.webblogg.se

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab