www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

60 frågor

Josefine Svärd hade svarat på dessa 60 frågor och jag tyckte att det verkade rätt kul, so here we go! (alla bilder är framgrävda ur arkivet)

1. Hur gammal är du? 15 år och 283 dagar. Cirka.

2. Hur gammal känner du dig? Som 15 skulle jag väl säga :)

3. Vad har du gjort i dag? Vaknat, ätit frukost, åkt till skolan, haft hemkunskap-SO-Lunch-SO-Idrott, blivit hämtad i skolan, fikat, ridit, mockat och suttit vid datorn.

4. Vilken film såg du senast? Alvin och gänget 3! 

5. Vem ringde du senast? Anna, den 21 januari enligt min mobil. Minns dock inte att jag ringt henne...

6. Är du besatt av någonting? Harry Potter och fotografering.

7. Är du rädd för blod? Inte i måttliga mängder, haha. Dock äckligt när det är mycket...

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Sitter i en svart skrivbordsstol på lillebrorsans rum. Framför mig är en datorskärm och på det vita skrivbordet finns min plånbok, kameran, mobilen och en hårddisk. Där ligger också två PC-spel och ett Nintendo DSi XL. I rummet finns även tre hyllor, två garderober, en säng och en soffa.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Eh... nej.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Haha nepp!

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Denna var svår... Har ju ganska varierande. Svårt att säga vilken färg det finns mest av.

12. När vaknade du i dag? 6:45, av väckarklockan.

13. Vilken är din favorithögtid? Julen tror jag. Så mysig!

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? London!!!

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Som jag aldrig vill återvända till? Vet inte, haha!

16. Hur vill du tillbringa din pension? Resa och umgås med mina nära och kära!

17. Vad lyssnar du på just nu? Labrinth – Beneath Your Beautiful

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej, det har jag faktiskt inte :P

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Te, mjölk, vaniljyoghurt, banan och K-flingor.

20. Vem är din favoritkändis? Alan Rickman, för tillfället. Hans röst, åh ♥

21. Vad är du på för humör just nu? Hyfsat pigg och glad! Varit underbart väder idag, det gör mig glad :)

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa.

23. Snarkar du? Tror inte det... eh.

24. Vilka yrken har du provat på? Bonde, barnpassare, målare och fotograf.

25. Hur går du helst klädd? Tighta byxor (gärna färgglada), en skjorta/skjortblus, min svarta hatt och Converse/svarta skor med klack. Ska jag bara vara hemma går jag i underställ eller mjukisbyxor+en t-shirt :P

26. Vilket stjärntecken är du född i? Oxen.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Center, choklad och sura godisar! 

28. Vad sa du senast? "I'm standing where you left me yeah." *sjunger med i Erik Hassles låt* 

 

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Det jag har bäst betyg i är samhällskunskap och geografi. Men jag trivs allra bäst i bilden!

30. Vad har du på dig just nu? Underställ.

31. Vilken är din favoritaffär? H&M och Vero Moda tror jag :)

32. Vad har du för storlek i kläder? XS-S

33. Vad har du i dina fickor? Just nu? Har inga fickor.

34. Vad köpte du senast? Yoghurt med bär i skolcaféet.

35. Hur många gånger har du flyttat? 2 gånger.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En fickkniv, mobilen och Malin (ja, hon är en sak.)

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Morgon, helt klart! Älskar tidiga mornar, hihi ♥

38. Senaste filmen du såg på bio? Ted. Så rolig, haha!

39. Har du blivit sydd någon gång? Nix.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Antagligen när jag var ett litet barn ;)

41. Vad åt du till frukost? Vaniljyoghurt, K-flingor och te.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var fem år, hade roligt och lekte en massa med mina vänner hos min dagmamma!

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Har inget körkort för något fordon, så nej :)

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Hm.. jag vet inte riktigt. Amanda kanske. Hon är alltid så hjälpsam!

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På skrivbordet (så jag måste gå upp ur sängen när alarmet ringer).

46. Vad var det sista du åt? Kvällsmat; macka med ost och omelett med kräftskjärtar+mjölk. 

47. Vem är världens vackraste kvinna? Får jag bara välja en? Evanna LynchEmmaWatsonBonnieWrightKenzaZouitenMfl.

48. Är du blyg? Nej det tycker jag väl inte att jag är. Kanske ibland.

49. Vilken var den sista konserten du var på? David Lindgrens spelning på Sparbankskalaset i somras.

50. Vad heter du i andra namn? Signe Josefin.

51. Har du varit med om en bilolycka? Nepp!

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Inget jag kan komma på just nu, men de har jag säkert, haha!

53. Vilken är den roligaste träningsformen? När man gör någonting kul samtidigt som man tränar fast det inte känns som det (skidåkning, ridning, gymnastik - you name it)

54. Har du några husdjur? Om vi ska ta det riktigt bokstavligt och bara ta HUSdjuren så blir det en katt.

55. Vill du gifta dig? Ja, det vill jag väl.

56. Var växte dina föräldrar upp? Mamma utanför Ätran och pappa utanför Varberg.

57. Har du någon gång ringt polisen? Nixpix.

58. Har du svenskt ursprung? Yes.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Almis och chucki (mest Malin som använder smeknamnen, haha!)

60. Vilka är dina största svagheter? Om jag är trött eller mår illa (har ju problem med magen ibland) så kan jag bli jäkligt irriterad och nästan förbannad på småsaker folk gör (t.ex. tar min hatt), haha.

 

Comments
Posted by: malin ツ

haha men chucki då! jag är väl ingen sak ;PpPPppPp

Svar: I det läget - jo! :D
Alma Bengtsson

2013-01-31 @ 23:03:17
URL: http://mauolin.blogg.se

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab