www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

The eye

Canon EOS 600D + Tamron AF SP 90/2.8 Di Macro 1:1
En bild jag fotade nyss.
Hejsan! Måste börja med att fråga alla er som går i nian, hur gick det på nationella provet!? Jag tyckte första delen var svårast, den när man skulle svara på frågor. Hoppas det gick bra i alla fall!
 
Nu sitter jag och lyssnar på musik men ska alldeles strax gå ut och mocka :) McFly ska ha en livestream halv 6 (4.30pm UK time) så då måste jag vara inne igen, hihi :3

Hörs igen om en stund, kram!
Comments
Posted by: Anna

Jag blev hur missnöjd som helst med A1 - så krångligt att jag nästan blev tokig ju. Fast sedan blev jag rätt nöjd med både andra och tredje delen, så får hoppas på det bästa! :)

(Känner mig förövrigt jättecreepy som bara kommer och kommenterar såhär som om vi känt varandra jättelänge och så men ja. Hej, haha.)

Svar: Vilket ämne hade ni? Vi hade fysik D:
Det är bara roligt med trevliga kommentarer!! :P
Alma Bengtsson

2013-03-19 @ 18:00:37
URL: http://www.annajca.blogg.se
Posted by: Emma

Det gick nog helt okej! Men jag håller med dig, första delen var absolut svårast ;)

Svar: Vad bra! :) Ja, den var inte rolig alls :(
Alma Bengtsson

2013-03-19 @ 18:39:27
Posted by: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Sv: Tack :D

2013-03-19 @ 19:22:22
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Posted by: E M E L I E

åhh alla dina bilder är så fina, helt galet!

Svar: Åh tack du! :'D
Alma Bengtsson

2013-03-19 @ 19:30:51
URL: http://emelieroberg.webblogg.se
Posted by: Anna

Jag hade kemi... atomer, joner och en massa koldioxids-relaterade saker på det. Halelujah, liksom. ":)))"

Usch då, fysik är det krånligaste av dem alla ju! :(

Svar: Jag tycker kemi är jobbigast :O haha... Biologi är ju enklast iaf!
Alma Bengtsson

2013-03-19 @ 22:17:47
URL: http://www.annajca.blogg.se
Posted by: Stina Carlsson

Tyckte det gick sjukt mycket bättre än förväntat.. Men tyckte sista delen var svårast, den när man skulle skriva laborationen :(

Svar: Vilket ämne hade ni? :) Tyckte sista var lättast hehe :3
Alma Bengtsson

2013-03-20 @ 14:05:12
URL: http://mirabiliss.blogg.se/
Posted by: Anna

Var det något speciellt med första delen som var svårt? Och vad hade ni för laboration? Jag hade ju fysik ett par år sedan, och tyckte det kunde vara kul att jämföra hur svårt det nya betygssystemet är på högstadiet. (Du får gärna skicka ett mail om du inte vill svara direkt här) :) Jättefin blogg förresten!

Svar: Var bara det att det var lite frågor på sådant vi haft för jättelängesedan eller aldrig haft. Laborationen har vi inte gjort än men man ska kolla vilket ämne av vatten, matolja och glycerol som har högst värmekapacitet.Tack du! :)
Alma Bengtsson

2013-03-20 @ 14:19:54
Posted by: Anna

Haha, okej. Det verkar lite svårare än det vi hade.. Hur gjorde du planeringen för laborationen? Hur skulle du göra alltså? :)

Svar: Mäta upp lika delar vatten, matolja och glycerol. Sedan ta tid medan jag värmer det till 50 grader :)
Alma Bengtsson

2013-03-20 @ 19:30:35
Posted by: Anna

Smart, smart! Det hade jag inte kommit på.. Men sen är ju inte fysik mitt bästa ämne x) Vad finns det för felkällor med det? (Bara nyfiken :) )

Svar: Åh du, nu är det bortom mina kunskaper i fysik haha! Inte mitt favoritämne precis ;)
Alma Bengtsson

2013-03-20 @ 20:20:23

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab