www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Rainbow nails

Canon EOS 600D + Canon Lens EF 50/1,8 II
Denna tutorial gick jag efter.
Hejsan allihopa! Haft en bra måndag? Det har inte hänt särskilt mycket i mitt liv idag ska jag säga haha :) Har varit väldigt trött eftersom jag inte kunde somna igår p.g.a. att jag mådde jätteilla :(
Vet inte om jag nämt det här, men förra året, ungefär vid det tiden när vi var i Bohuslän, började jag få problem med illamående. Vi gick till läkaren som trodde det var magkatarr, fick inga tabletter eller nåt. Tog blodprov men visade inget onormalt. Forsatte att må illa till och från, ett tag mådde jag illa konstant i minst två veckor. Det var jobbigt, fy... Jag kan säga att man vänjer sig inte vid illamående... (har aldrig spytt av illamåendet, thank god, men nära har det varit...)
Gick sedan på zonterapi och hon konstaterade att det var nåt fel med matsmältningen. Fick enzym-tabletter som skulle hjälpa till att bryta ner fettet i maten.Och efter några veckors pillerknaprande mådde jag mycket bättre! Tog enzymerna tre gånger om dagen då, och nu tar jag dem bara på kvällen (om jag kommer iåg det, haha). Det var en sådan lättnad när jag slapp må illa hela tiden, ni anar inte! Nu känner jag av det någon gång ibland, om jag ätit mycket fet mat eller så, men då tar jag bara en tuggtablett mot illamående så brukar det gå över efter en stund. Under tiden då det var som värst läste jag tills jag somnade ifrån boken för att inte tänka på att jag mådde illa... Då lyste min sänglampa många nätter, haha...
 
Jisses med text, men aja! Liten livshistoria det där... Skönt att jag slipper skiten för det mesta. 
Nu ska jag snart krypa i säng och läsa lite i Harry Potter and The Prisoner of Azkaban, lätt en av de bästa böckerna i serien!
Kram och god natt mina fina läsare!
Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab