www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Elmia 2013

 
 
Canon EOS 600D + Canon Lens EF 50/1,8 II
Om jag säger Elmia, Jönköping, vad säger ni då? De flesta tänker nog på DreamHack när man nämner Elmia, men det första jag tänker på är Emlia Lantbruksmässa! :) Har varit där en massa gånger under min uppväxt och det är alltid lika roligt att komma dit.
Det jag tycker är roligast är att titta på alla fina kor (Sveriges snyggaste är det ju trots allt!) och när mina kompisar ifrån Hallands Kalvelit tävlar i Showmanship. Jag har aldrig varit med och tävlat på Elmia men det kanske blir om två år? Vem vet! :)
Jag hängde vid visningsringen och fotade en massa under förmiddagen, sedan strosade jag omkring med pappa på eftermiddagen. Var inte så mycket folk vilket var skönt :)
Kan ju säga att jag var liiiite trött när jag kom hem. Åkte hemifrån kvart i 7 på morgonen och var inte hemma innan halv tolv på natten eftersom vi var på en liten tillställning i Fegens Bygdegård. Skriver nog mer om det i ett annat inlägg ;)
Nu ska jag duscha och sedan titta på Community tror jag! Japp, det blir bra!
-
My dad and I went to the big Agriculture Exhibition in Jönköping yesterday! I've been there loads of times and it's always much fun :)
The best thing is to watch all the beautiful cows (Swedens most beautiful cows after all!) and watch my friends competing in the Showmanship classes. Yesterdays judge was actually British which was cool :) I haven't been competing there but I may be in two years, who knows? :)
I took loads of photos and walked around with dad. There wasn't too many people which was nice.
Now I'll take a quick shower and then I may watch some Community-episodes! :) Bye!
 
Comments

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab