www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

RECAP: January-March

 
2014 inleddes med fotografering av nyårsfyrverkerier på fästningen i Varberg.
2014 started with me taking photos of the new years-fireworks on the fortress in town.
 
Lunchade/fikade med Linn och pratade i flera timmar.
Ate lunch with Linn and talked for hours.
 
Fotade ett självporträtt till en skoluppgift (som jag fortfarande är jättenöjd med) och fotade Julia i studion.
Took a self portrait for a project in school (which I still love) and had a shoot with Julia in the studio.
 
Såg TesseracT live för första gången. Magiskt.
Saw TesseracT live for the first time. Magical.
 
Julia visade hur en riktig fotograf arbetar.
Julia showed me how a professional photographer work.
 
Vi spelade in en reklamfilm på mediaproduktionen och trots kylan, blåsten och snön blev det riktigt bra.
We did our own commersial video on the media lessons and even though it was really cold, the video were really good.
 
Det snöade en del och jag fotade.
The snow came and I took some photos.
 
Jag fotade min fina LP-skiva (+några av mammas) till en fotouppgift.
I photographed my beautiful vinyl (+some of mums).
 
Malin fotade mig och Markoolio.
Malin took photos of me and Markoolio.
 
Jag läste ut Nyckeln på nio dagar.
I read The Key in nine days.
 
Nel-Li och Julia var söta.
Nel-Li and Julia were cute.
 
Julia fotade mig och Markoolio i mysigaste snöstormen någonsin. 
Julia photographed me and Markoolio in the best snowstorm ever.
 
 
Februari började med att jag fotade Malin och Ivory i snön.
February started with me capturing Malin and Ivory in the snow.
 
Gjorde kaos av hela mitt rum för att fota en blombukett och lite självporträtt.
Made a mess of my room just because I wanted to take some pictures of the flowers and some self portraits.
 
Fotade bilder till Valingealmanackan.
Took photos for the villages calender.
 
Fotade flera hundra bilder i studion med Julia och fick typ 3 som blev bra... 
Took hundreds of photos in the studio with Julia and got about 3 that was OK to use...
 
Åkte till Dalarna men fotade inte någonting eftersom vi åkte skidor hela dagarna (vilket ägde).
Went to Dalarna but didn't really take any photos because we were skiing the whole days.
 
Kom hem och det var dimmigt.
Got home and it was foggy.
 
Träffade och blev fotad av Valle i kylan.
Met and got photographed by Valle in the cold.
 
Vi fick lamm.
The first lamb were born.
 
Fotade självporträtt i nya kläder jag köpte i Göteborg.
Took self portraits in new clothes I bought in Gothenburg.
 
Lekte med eyeliner och photoshop.
Played with eyeliner and photoshop.
 
Var även på Naturum i Varberg med klassen för att hjälpa vår fotolärare att hänga en utställning.
Went to Naturum with the class to hang an exhibition for our photography teacher.
 
 
 
Började mars med att ta en promenad i skogen med Lisa och hennes valp.
Started March by taking a walk with Lisa and her puppy.
 
Våren började visa sig.
Spring started to come.
 
Jag köpte nya skor.
I bought new shoes.
 
Med solen och värmen kom våren på riktigt, tidigare än vanligt.
With the sun came spring for real, earlier than usual.
 
Åkte till Stockholm med klassen och tog min bästa gatubild någonsin (den till vänster).
Went to Stockholm with my class and took my best street photo ever (the one on the left).
 
Såg Frozen för första gången (sedan tre gånger på samma vecka) och satt i photoshop i timmar för att skapa en Frozen-inspirerad bild (som jag också använde till ett skolarbete).
I saw Frozen for the first time (and then three times in a week) and sat with this photo in photoshop for hours to make it look Frozen-ish.
 
Fotade mitt egna öga i fint fönsterljus.
Photographed my eye in beautiful light.
En ovisad och nyredigerad bild från Frozen-shooten.
A photo from the Frozen-shoot I haven't showed you.
 
Tecknade små HP-figurer.
Drew small HP-characters.
 
Fotade porträtt med Malin.
Had a shoot with Malin.
 
Fångade bin på bild.
Captured some bee's in a photo.
 
Pappa vann en grillkväll så HK Scan var hemma och grillade massa och det var det godaste jag ätit i mitt liv. Vi snackar matkoma i ca ett dygn. Aldrig varit så mätt i hela mitt liv.
We had a bbq and I've never been so full in my whole life. I could barely eat the day after because I was so full.
 
Malin, Julia och jag fotade i studion.
Malin, Julia and I had a shoot in the studio.
 
Jag insåg hur mycket jag älskar att klättra i träd.
I realised how much I love climbing trees.
 
Jag var oerhört trött av okänd anledning och försökte fånga känslan i en bild.
I felt very tired and tried to catch the feeling in a photo.
 
Bakade scones och hade världens mysigaste picknick med världens bästa vän i en varm solnedgång.
Made some scones and had the best pic-nick ever with my best friend in a warm sunset.
 
Picknicken slutade med att vi klättrade i träd och fotade porträtt tillsammans med den rosa himlen som bakgrund.
The pic-nick ended up with us climbing trees and taking portraits of us together with the pink sky as a background.
Comments
Posted by: Maria

Så mycket fint! Det är alltid så roligt att kolla tillbaka. :)

Svar: Tack!! Ja, visst är det! :)
Alma Bengtsson

2014-12-28 @ 12:43:37
URL: http://dreamsof.se/
Posted by: frameit.webblogg.se

Åh vilka fina bilder! Bilden med biet är såå häftig :D

Svar: Tack Hanna :D
Alma Bengtsson

2014-12-28 @ 17:28:59
URL: http://frameit.webblogg.se/
Posted by: Tovvsan

Såå mycket fina bilder!

Svar: Tack så jättemycket!! <3
Alma Bengtsson

2014-12-28 @ 17:59:48
URL: http://tovvsan.blogspot.se/
Posted by: Emmy

Såå fina bilder (som vanligt)! På tal om Frozen så såg jag filmen för första gången (!) idag - jag förstår inte att jag inte har sett den tidigare, hur bra som helst!

Svar: Tack så mycket Emmy!! :D Ååh, den är ju bara för bra!
Alma Bengtsson

2014-12-28 @ 18:54:01
URL: http://lifebyemmy.blogg.se
Posted by: Linnéa Thell Jansson

Verkligen roligt inlägg att se och läsa! Du är så himla duktig på att fota! Gaahh

Svar: Tack så jättemycket Linnea! Du är också superduktig <3
Alma Bengtsson

2014-12-28 @ 19:36:41
URL: http://linneajthell.blogg.se/
Posted by: Emma Grann Fotografi

Åh de där snöiga höstbilderna minns jag!! SÅ FINA!

Svar: Tack Emma! Tycker jättemycket om dem :)
Alma Bengtsson

2014-12-28 @ 20:48:13
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/
Posted by: Josephine

Så många fina och härliga foton! Grymt! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Alma Bengtsson

2014-12-28 @ 22:05:25
URL: http://josephinelouisee.blogg.se/
Posted by: Kajsa

Älskar varenda en av alla bilder, du är grymt duktig. :)

Svar: Åh tack så mycket Kajsa!
Alma Bengtsson

2014-12-29 @ 00:25:32
URL: http://kajsafoto.blogspot.com

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab