www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

RECAP: July-September

I början av juli rev vi vår träsilo.
We took down our silo tower in the beginning of july.
 
En kväll åkte jag till sjön med Malin och hennes syster för att ta ett dopp i det 25-gradiga vattnet.
I went to the lake with Malin and her sister to take a swim.
 
Fotade kor i solnedgången.
Photographed some cows in the sunset.
 
"Fotade om" ett gammalt självporträtt vilket resulterade i några av mina favoritsjälvporträtt från året.
Took some of my favourite self portraits of the year.
 
Malin fotade fantastiska bilder på mig och Koolio i en fruktansvärt varm solnedgång med hemskt mycket flugor och blinningar.
Malin took some amazing photos of me and Markoolio in the sunset.
 
Tog härliga sommarporträtt vid sjön med Julia.
Had a beautiful summer-portrait shoot with Julia.
 
Lekte i photoshop.
Played in photoshop.
 
Fotade en vacker fjäril.
Photographed a beautiful butterfly.
 
Var på Wheels and Wings i Falkenberg.
Went to Wheels and Wings in Falkenberg.
 
Fick möjligheten att träffa och fota den fina och glada, österrikiska bloggaren Carmen Wo. Helt klart en av mina favoritfotograferingar detta året.
Got the opportunity to meet up and have a shoot with the beautiful, austrian blogger Carmen Wo. Definitely one of my favourite shoots of the year.
 
Åkte på mitt livs bästa resa med min bästa vän Malin. Resan började med 2 soliga dagar i världens finaste stad, London
Went on the best trip of my life with my best friend. We started with two sunny days in the worlds most beautiful city, London.
 
Och avslutade resan med 5 dagar hos mina vänner nere i Devon. Dagarna innehöll värme och solsken, god mat, shopping, fina småstäder, solnedgång över Dartmoor, foam party och härliga människor som sällskap.
And we finished off the trip with 5 days down in Devon with my friends. The days were filled with warm weather and sunshine, nice food, shopping, foam party and lovely people.
 
Blev under början av 2014 beroende av Sherlock och detta märktes i min shoppingkasse från England.
I became obsessed with Sherlock in the beginning of 2014 and you can clearly see that I like Sherlock by looking at what I got in England.
 
 
Augusti började med läger och tävling med Showmanship-klubben i Halland. Själva Showmanshipen gick inte så bra för mig, men mitt lag vann stalltävlingen och det är jag stolt över.
August started off with camp and competition with my Showmanship-club. The Showmanship didn't go very well for me, but my team won the stable-competition and I'm proud of that.
 
Efter ett par dagar fyllda med tedrickande p.g.a. borttappad röst efter lägret hade jag en superrolig photoshoot med Julia.
After a couple of days filled with tens of cups of te because of voice problems after the camp, Julia and I had an amazingly fun shoot together.
 
Julia fotade mig i skolan.
Julia photographed me in school.
 
Köpte en superfin kappa och fotade lite. Före/efter redigering ser ni ovan.
I bought a beautiful coat and took some photos. You can see before/after editing above
 
Ett par bilder jag tog under en fotolektion.
A couple of photos I took in school.
 
Fotade i trapphuset hos Julia.
Had a shoot with Julia in the stairs.
 
En disig morgon fotade jag i soluppgången.
Went out to take some photos in the sunrise.
 
Åt glass och fotade med Julia och Denise.
Ate ice cream and had a shoot with Julia and Denise.
 
Fotade Malin och Ivory.
Had a shoot with Malin and Ivory.
 
Malin fotade jättemysiga porträtt på mig och Markoolio.
Malin took some portraits of mig and Markoolio.
 
Den sista augusti var jag med Hallands Kalvelit på Munkagårdsgymnasiet för att fira deras 30-årsjubileum.
I spent the last day of August with my Showmanship-club.
 
I september fotade jag självporträtt inspirierade av Vivian Maier.
I took self portraits inspired by Vivian Maier in the beginning of September.
 
Jag hade lockigt hår och Julia fotade mig i skolan..
I had curly hair and Julia photographed me in school.
 
Satte mig ensam på tåget för att åka till Karlstad och vara med på en fotokurs+tävling med en av mina favoritfotografer, Lina Flodins. Värsta sommarvädret den dagen, säkert 25 grader. 
Went up to Karlstad to attend a photography course+competition with one of my favourite photographers, Lina Flodins. It was extremely hot that day, around 25 degrees.
 
Julia och Malin fotade mig en dag när jag red.
Julia and Malin photographed me and Markoolio one day.
 
Fotade smågrisarna.
Photographed the piglets.
 
Hade fotolektion i skolan och passade på att fota mina fina klasskompisar.
Took the opportunity to photograph my amazing classmates on a photo lesson in school.
 
Fotade en soluppgång när jag cyklade till bussen.
Captured a sunrise while I was on my way to the bus.
 
Tränade på ljus i skolan och fotade Julia i motljus, sidoljus och medljus.
Practiced lighting in school and captured Julia in some different lightings.
 
Vann tävlingen som jag deltog i när jag var i Karlstad och priset var ett objektiv. Blev så himla glad när jag fick reda på att jag hade vunnit.
I won the competition that I took part in when I went to Karlstad. I was so happy that I'd won.
 
Testade objektivet genom och tog selfies med Markoolio.
Tried the new lens and took selfies with my horse.
 
Målade med ljus.
Painted with light.
 
Färgade håret i photoshop.
Dyed my hair in photoshop.
 
Första frostmorgonen efter sommaren var jag ute och fotade kor i soluppgången.
Captured the first frosty morning after the summer by taking photos of cows in the sunrise.
 
Fotade frukostbordet till en skoluppgift.
Photographed my breakfast for a project I had in school.
 
Ett självporträtt.
A self portrait.
 
Köpte en jättegosig tröja som av okänd anledning blivit min tisdagströja.
I bought a cosy sweater that has come to be my Tuesday-sweater.
 
Markoolio såg ut som en vildhäst.
Markoolio looked like a wild horse.
 
Jag läste The Fault In Our Stars.
I read The Fault In Our Stars.
 
Vann en keps från DigitalRevTV.
I won a baseball cap from DigitalRevTV.
 
Hittade en superfin bakgrund och tog lite självporträtt.
I found this amazing background and took some self portraits.
 
Köpte nya, fina skor.
Bought some new shoes.
Comments
Posted by: Julia Rajkovic

Ååh bara älskar allt det du gjorde!! Så mysiga bilder på allt!! :) puss på dig sötis, ses ikväll :)

Svar: tack finaste du!! det gör vi, puss <3
Alma Bengtsson

2014-12-31 @ 13:18:42
URL: http://juliarajkovic.blogg.se/
Posted by: Molly

Asså åh dessa bilder *-*

Svar: Tack Molly!! <3
Alma Bengtsson

2014-12-31 @ 14:14:54
URL: http://nordwest.blogg.se
Posted by: Magda

Tänkte skriva några favoritfoton från detta inlägg men kan inte ens välja alla är helt fantastiska du är bäst

Svar: du är bäst, tack magda <3
Alma Bengtsson

2014-12-31 @ 15:03:28
URL: http://tionolltva.blogg.se/
Posted by: Maria Ekblad

Så himla mycket fint! Gott nytt år!

Svar: Tack Maria! Gott nytt år!
Alma Bengtsson

2014-12-31 @ 15:42:23
URL: http://dreamsof.se/
Posted by: Julia

Måste bara fråga, även om jag bor i Göteborg. Hur hittar du alla dessa övergivna hus, majsfält, högt gräs etc? Länge velat fota på sådana ställen, men är hopplös på att hitta...

Svar: Jag bor på en gård på landet så har dessa platser nära :)
Alma Bengtsson

2014-12-31 @ 22:13:30
URL: http://juliamolgaard.webblogg.se
Posted by: Kajsa

Dina foton, wow. Älskar varenda en av dem och wow du har utvecklats sjukt mycket! Gott nytt år och kram. :)

Svar: Tack så jättemycket, Kajsa! Dina kommentarer gör mig alltid så glad :') Gott nytt år, kram! <3
Alma Bengtsson

2015-01-01 @ 11:44:56
URL: http://kajsafoto.blogspot.com
Posted by: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Riktigt fina bilder, allihop! Nu vill jag ha sommar igen när jag såg dom här :p

Svar: Tack Johanna! Ja, kände också det när jag satt och valde ut, haha :)
Alma Bengtsson

2015-01-01 @ 16:48:54
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab