www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

under 2014 vill jag...

1.     Tjäna pengar

2.     Utvecklas i fotograferingen

3.     Läsa en massa

4.     Ha Harry Potter-maraton

5.     Gå på bio

6.     Fika med vänner

7.     Baka

8.     Laga mat

9.     Lära känna nya människor

10.   Träffa vänner jag inte träffat på länge

11.   Äta mindre godis mitt i veckan

12.   Gå på konserter

13.   Hålla igång bloggen

14.   Prata engelska

15.   Bjuda vänner på middag

16.   Ha en grill-och-fotokväll på stranden

17.   Fota stjärnor

18.   Läsa klart alla Harry Potter-böcker på engelska

19.   Fota fina porträtt på alla mina fina vänner

20.   Cykla långt en vacker sommardag

 

 

21.   Åka longboard

22.   Bada utomlands

23.   Snorkla

24.   Bli fotad med hästen

25.   Upptäcka ny musik

26.   Fota drömlika bilder på Malin och Ivory

27.   Få megalångt hår

28.   Åka till England

29.   Göra fotojobb

30.   Sälja bilder

31.   Fota självporträtt utomhus

32.   Övningsköra

33.   Göra en fotobok

34.   Se alla Lord of the Rings

35.   Inte spendera pengar på småsaker

36.   Resa

37.   Få bra betyg

38.   Ligga på rygg under stjärnhimlen med någon jag tycker om

39.   Spendera en heldag vid sjön/havet

40.   Vinna något

 

 

41.   Köpa något fint klädesplagg

42.   Fixa en minnesburk

43.   Ha en pytteliten Deathly Hallows-symbol hängande i en silverkedja runt halsen

44.   Skaffa en oversize jeansjacka

45.   Gå på loppis

46.   Se Titanic (no hate please, haha)

47.   Göra egna kläd-tryck

48.   Träffa människor jag ser upp till

49.   Göra en av mina bilder till en stor canvastavla

50.   Göra någon glad

51.   Skriva listor

52.   Gå upp och fota i soluppgången

53.   Ha mysiga sleepovers

54.   Inspireras av min omgivning

55.   Gatufota i en stor stad

56.   Ge bort betydelsefulla presenter

57.   Fota vitsippor med Malin

58.   Se alla Star Wars

59.   ”Fota om” ett gammalt självporträtt

60.   Teckna

 

 

61.   Videoblogga

62.   Hälsa på i min gamla skola

63.   Köpa nya skor

64.   Förbättra min kondition

65.   Fota i Botaniska trädgården i Göteborg

66.   Bli vig

67.   Köpa ett nytt objektiv

68.   Fläta armband

69.   Fota barn

70.   Le mot folk på stan

71.   Resa någonstans jag aldrig varit

72.   Mysa bland massa levande ljus

73.   Fota mer bilder på mina vänner och jag tillsammans

74.   Skänka pengar till välgörenhet

75.   Resa iväg med vänner

76.   Slösurfa mindre

77.   Plugga på biblioteket

78.   Gå på museum/konstgalleri

79.   Gå på fototräff

80.   Åka tåg längre än till Göteborg

 

 

81.   Träffa en kändis

82.   Shoppa på IKEA

83.   Springa barfota på stranden mitt i natten

84.   Sova under bar himmel

85.   Rida en långrunda

86.   Blåsa såpbubblor

87.   Göra en blomkrans att ha i håret

88.   Gråta till bra filmer

89.   Köpa ett Harry Potter/Bastille/Mcfly-relaterat klädesplagg

90.   Fangirla över något

91.   Dansa till bra musik

92.   Sjunga ihop med andra

93.   Inte mista någon i min närhet

94.   Tälta

95.   Uttrycka mina åsikter, debattera, diskutera

96.   Lyssna på låtar fulla med minnen dagar då det känns svårt

97.   Ringa vänner jag inte pratar med så mycket

98.   Lära mig något nytt och spännande

99.   Ta åt mig när folk säger att det jag gör är bra

100. Må bra och vara glad

 
Sorry that this isn't in English. It's just so much text I didn't have the energy to translate. Use google ;)
Comments
Posted by: Molly

Låter som riktigt bra "mål" eller vad man ska kalla det, väldigt inspirerande!:)

Svar: Ja, det är ju småsaker som sätter guldkant på vardagen! :) Kul att höra!
Alma Bengtsson

2014-01-06 @ 21:51:28
URL: http://nordwest.blogg.se
Posted by: Molly

Vilken fin lista, hittar massor av saker som jag också borde göra :)

Svar: Tack så mycket! Kul att du uppskattar den :)
Alma Bengtsson

2014-01-06 @ 22:19:37
URL: http://dreamsfromoneanother.blogg.se/
Posted by: Malin Bengtsson

hallå....sitter och blir helt varm inombords! bara en sån liten sak som le mot någon på stan...<3

Svar: men eller hur!! mer sånt to the people!! <3
Alma Bengtsson

2014-01-06 @ 22:59:07
URL: http://mauolin.blogg.se/
Posted by: LORISSA LOVEBOMB

Men guuud, så himla bra lista, får jag härma och också göra en såhär lång en? Jag ska gå in och redigera och stryka över när jag har gjort sakerna!

Svar: Tack!! Självklart, kör på bara!
Alma Bengtsson

2014-01-07 @ 07:22:16
URL: http://lorissalovebomb.se
Posted by: Sofia Krantz

Så himla fin blogg du har. Älskar verkligen header bilden och du tar extremt fina bilder verkligen, så otroligt kreativa. :)

svar; Ja, det är hon verkligen.

Svar: Åh men tack så mycket fina du! <3
Alma Bengtsson

2014-01-07 @ 08:29:53
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se
Posted by: ANNNAIZ

SV: Nej rabattkoden gäller på alla deras produkter! Så ja du kan beställa en canvas också :) Kram

Svar: Åh, så himla bra! :)
Alma Bengtsson

2014-01-07 @ 10:15:49
URL: http://annnaiz.blogg.se/
Posted by: Emma Grann Fotografi

Den är jättefin, den sista bilden :)

Svar: Åh tack! :) Tycker också väldigt mycket om den :)
Alma Bengtsson

2014-01-07 @ 15:26:17
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/
Posted by: Elin (Fotoblogg)

Riktigt fina bilder, speciellt den sista. Älskar verkligen ljuset och vinden i håret!

Bra lista, måste också ta och göra något sådant :)


Svar: Tack så mycket! Älskar också den sista :) Min vän Malin som fotat den!
Go for it!
Alma Bengtsson

Posted by: Uncle A

Nr 48 kan jag hjälpa dig med.

Svar: Låter fint ;)
Alma Bengtsson

2014-01-08 @ 22:26:15

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab