www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

utmaning

Fina Molly utmanade mig att göra denna utmaningen. Spännande och roligt! Nu kör vi.

 

1. Berätta 11 saker om dig själv

2. Svara på 11 frågor som de du har fått utmaningen av ställt

3. Man ska själv hitta på 11 frågor som den man utmanar ska svara på

4Välj 11 bloggar som har under 200 läsare per dag

5. Berätta vem du har utmanat

6. Man får inte utmana den man fått utmaningen av

 

1. Jag har fobi för berg- och dalbanor/stora åkattraktioner. Har varit rädd så länge jag kan minnas, men vet inte riktigt varför egentligen... Jag vill ju kunna hänga på och åka men jag kan verkligen inte. Får panik och gråtfärdig bara jag tänker på det. För några år sedan åkte jag inte ens Flume Ride, men har tvingat mig själv att i alla fall försöka börja gilla den. Helt skakig efter, men jag överlever.

2. Jag jobbar hellre enskilt än i grupp. Känner att jag har bättre koll och kan koncentrera mig bättre om jag arbetar ensam.

3. Jag har fotograferat i ungefär fem år.

4. Jag älskar att läsa, på både svenska och engelska, och förstår mig inte på folk som inte tycker om att läsa. Äger nog uppåt 80 böcker, varav minst 60 är hästböcker.

5. Jag lyssnar på allt från instrumental, klassisk musik till pop, rock och metal (djent).

6. Jag äger alla Harry Potter-böcker på engelska, men inte en enda på svenska!

7. Jag har alltid minst åtta flikar uppe på internet.

8. Jag är väldigt allmänbildad och tycker om att debattera och diskutera. 

9. Jag älskar att lyssna på radio! Speciellt Morgonpasset i P3.

10. Jag går lika ofta utan smink som med. Känner mig bekväm i vilket som.

11. Jag tycker om matte (oh yes you heard me). Tycker det är liksom avslappnande för hjärnan på nåt sätt... I matten så behöver man inte analysera och ha åsikter om något utan det bara är som det är. Haha!

 

 

1. Om du fritt fick välja tre saker som du skulle vilja ha utan att behöva tänka på priset vad skulle du välja?

En Canon EOS 5D mk III, en lägenhet i England och gratis konsertbiljetter livet ut.

2. Om du fick resa till en plats/land i världen där du aldrig har varit förut vart skulle du då åka?

Hogwarts? Nej men USA. (Så kan jag åka till The Wizarding World of Harry Potter=Hogwarts)

3. Senaste låten du lyssnade på?

Bastille – Things We Lost in the Fire

4. Har du något favoritcitat?

"What's comin' will come, an' we'll meet it when it does."

5. Finns det någon bild/minne som alltid får dig att skratta?

I somras när jag och Malin hälsade på Yasse i Falkenberg och vi cyklade till Ica så snabbt att vi var helt illamående och yra när vi kom dit fem min innan de stängde, haha. Sedan satte vi upp ett tält mitt i natten och hade sovsäck-kapplöpning på stranden i mörkret. Det var fantastiskt♥

6. Landet eller staden?

Landet. Gillar stjärnorna, mörkret och tystnaden.

7. Är det någon person som du ser upp till?

Detta är nog på riktigt den svåraste frågan som finns... Jag säger pass för jag vet inte riktigt vad jag ska svara.

8. Har du något extra tydligt minne från din barndom?

Jag minns så tydligt en gång när jag gick i 2:an. Mamma kom till skolan en solig dag i början på mars och berättade för mig att vi fått en liten tjej-kusin!

9. Favoritpryl? (Alltså inte något som man kanske kan förvänta sig såsom kamera, dator eller mobil)

Också svår fråga eftersom det naturliga svaret för mig skulle vara kameran. Säger väl min box med alla Harry Potter-filmerna på blu-ray.

10. Någonting du är extra stolt över?

Att jag har övervunnit min rädsla för att sova borta. Den var helt sjuk när jag var liten, men efter att jag hade varit i Tyskland på utbyte släppte allt och när jag var i England ville jag knappt åka hem.

Jag är också stolt över min fotografiska utveckling. Jag blir bättre och bättre för varje dag, det känner jag.

11. Vad heter boken som finns närmast till hands?

McFLY Unsaid Things: Our story♥

 
Okej jag vet inte hur många läsare ni har men jag utmanar: Magda, Malin, Julia, och Linn. (11 är ju jättemånga och kom inte på vilka jag ville utmana så det får bli dessa, haha! Frivilligt också, skall jag tillägga)
 
Mina frågor till er:
1. Om du bara fick lyssna på ett band/en artist för resten av ditt liv, vem hade du valt?
2. Senaste boken du läste?
3. Canon eller Nikon?
4. Om du tittar åt höger nu, vad ser du?
5. Om du fick bo vart som helst, var hade du velat bo? (specificera er!)
6. Tror du att du kommer att fortsätta blogga i många år till?
7. Favoritfärg?
8. Standardfråga: Om om du skulle till en öde ö och bara fick ha tre saker med dig, vad hade du tagit?
9. Vad föredrar du: Buss, tåg eller flyg?
10. Favoritspråk?
11. Vad lyssnar du på just nu?

 

Comments
Posted by: Kajsa

Vill också till Hogwarts . Heheh ;D

Svar: Vem vill inte liksom, haha ;D
Alma Bengtsson

2014-01-09 @ 22:11:36
URL: http://wanderlustes.blogg.se/
Posted by: Magda.

Alltså, känner igen mig själv i så mycket av det du skriver. Tex att sova borta, det var omöjligt för mig som liten, jag fick panik och ringde till mamma och grät tills hon hämtade mig. Jobbar också hellre enskilt än i grupp, osvosv, haha.

Svar: Soulmates <3
Alma Bengtsson

2014-01-09 @ 23:12:02
URL: http://magdasportfolio.blogg.se/
Posted by: Magda.

Totally<3

Svar: <3
Alma Bengtsson

2014-01-10 @ 07:54:39
URL: http://tionolltva.blogg.se/
Posted by: Emilia

Översta bilden är så himla härlig! Och håller med dig om det mesta, haha, speciellt matten.. bäst.

Svar: Tack!! :)
Men eller hur!?
Alma Bengtsson

2014-01-10 @ 15:34:52
URL: http://pezone.blogg.se
Posted by: Linda Karlström

Är telefonkiosken en lampa eller ljuslykta? Superfin hur som helst! :-)

Svar: Det är en lampa! :) Ja visst är den fin!
Alma Bengtsson

2014-01-14 @ 11:46:26
URL: http://www.lkfoto.se

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab