www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Studentfest!

Canon EOS 600D // Nikon D90
 
Igår kväll var jag, Julia och Elin fotografer på treornas första studentfest! Det var helt galet roligt verkligen! Har inte direkt fotat på detta sätt med blixt innan, så det var kul att testa på :) Väldigt svårt, men jag fick till en del bra bilder i alla fall! Vi ska fota fler studentfester så får vi se om jag blir bättre på det.
Batteriet på min kamera tog slut ungefär en halvtimma innan vi skulle åka hem, så fick fota med skolans D90 i slutet.
-
Julia, Elin and I were photographers on the first party fort the graduating students yesterday. It was so much fun! It was quite hard to get good photos, though, because I haven't tried the flash-technique that you usually use for parties that much before (haven't photographed a party in years). But as I said - it was great fun!
 
 
 
 
Comments
Posted by: Susanna Maria J

Hehe ja det ser ju ut som att det var en livad kväll ;) Grymt bra foton!!

Svar: Ja, de verkade ha kul! Tack så mycket :)
Alma Bengtsson

2014-10-03 @ 19:02:01
URL: http://oslofru.com/
Posted by: Malin

Men asså PÅ RIKTIGT. Har det redan gått ett år sedan jag hade 250dagars och hade the time of my life?! Du anar inte vilken underbar tid du har framför dig.....fan vad jag vill tillbaka!! Du har ju fångat den bästa känslan i bilderna också!!

Svar: GALET!!!! Om ett år är det min tur!?!??
TACK <333
Alma Bengtsson

2014-10-03 @ 19:39:05
URL: http://mauolin.blogg.se
Posted by: Tovvsan

haha åh vilka härliga bilder!

Svar: tack så mycket! :)
Alma Bengtsson

2014-10-03 @ 22:41:07
URL: http://tovvsan.blogspot.se/
Posted by: Petra Johansson

Hej! Jag skulle vilja fråga dig ifall du har några tips om vad man ska tänka på och vad man ska ha för inställningar på kameran och så vidare när man fotar såna här bilder i nattklubbar eller liknande. Jag ska nämligen fota på en nattklubb på fredag men är inte hundra på hur man ska göra!
Tacksam för svar :)

Svar: Hej!! Hade kunnat skriva ett inlägg om detta men hinner inte innan fredag, så svarar här i kommentaren.
Blixt och en slutartid på 1/4-1/8s skulle jag säga. Extern blixt är att föredra om du har det. ISO200-800 ungefär och så lågt bländartal som möjligt. Underlättar om du har ett objektiv med lite vidare vinkel, t.ex. 16mm eller 18mm :)
Alma Bengtsson

2014-10-15 @ 16:27:53
URL: http://solskensglad.se/

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab