www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Answers: Part 2

Sista svarsdelen kommer i en video!


 

Om jag hade köpt One Direction biljetter till dig och mig hade du följt med? 
Om det hade varit till en konsert i London, så ja!

 

Vilken ost är den bästa?
Hushållsost!

 

Varför tycker du banan är gott på tacos?
För att det är gott?

 

Vilka inspireras du av i fotovärlden?
Vivian Maier, Julia Trotti, Lina Flodins och Tom Leishman är några av alla som inspirerar mig.

 

Vad tycker du om att Pitch Perfect snart kommer ut?? OMG
SÅ TAGGAD! Vi måste gå på premiären!!

Varför är jorden rund? Can't tell, i'm so confused... 
Googla det Julia...

 

Gillar du mig?
Klart jag gör Julia.

 

Tycker du jag ska sluta skriva frågor nu?
Keep going!

 

Vad tänker du på då du ska fota porträtt? / När du fotograferar, vad är det viktigaste enligt dig att man ska tänka på?
Ljuset är det absolut viktigaste, det avgör vilken känsla du får i bilden! Kompostionen är också viktig att tänka på. Glöm inte att du som fotograf kan flytta dig upp/ner/åt sidan/osv! Testa olika bakgrunder och se hur det blir. Kör på bara!

 

Den roligaste photoshooten du haft?
Oj, galet svår fråga! Men jag säger shooten jag hade med fina Carmen, det var väldigt roligt och jag blev nöjd med många bilder!

 

Är du nöjd över vad du har åstadkommit hittills i ditt liv?
Ja, absolut. Jag är lycklig och har fått träffa så många fantastiska människor och fått uppleva mycket bra saker. Jag har utvecklats otroligt i fotograferingen och bloggen har växt till sig sedan jag började blogga. Jag är helnöjd. Men livet har mycket kvar att ge!

 

Vilka är dina favoritplatser på världskartan?
London, Dartmoor, Valinge, Hedemora, Adolfström.

 

Favoritfotoställe?
Också en svår fråga. Jag vet faktiskt inte! De flesta ställen går bra att fota på så har nog inte direkt något favoritställe. 

 

Favorit höst-plagget?
Måste nog säga min Hogwartströja:

 

Nämn fem saker du vill göra innan du dör!
1. Åka på roadtrip i USA.
2. Träffa minst en av mina favorit-skådespelare/musiker.
3. Bo i England.
4. Gå på en McFly-konsert.
5. Resa till Japan under körsbärsblomningen.

 

Berätta något för alla bloggläsare som du aldrig berättat på bloggen!
Hmm... När är utomlands/ska sova i samma rum som flera personer, så sover jag med öronproppar. Är överkänslig mot ljud och har kommit fram till på senaste tiden att jag nog lider av något som kallas misophonia. Småljud som när folk äter, klockor som tickar, tung andning och ibland även vind gör att jag blir arg och kan få panik. Det är som att dessa ljud växer i öronen på mig och det känns som att hela jag ska explodera... Typ. Svårt att förklara.

 

Berätta om en fotograferingsdröm du har, speciell modell/plats/tema/kamera? 
Modell: Någon jag ser upp till, typ Emma Watson eller Benedict Cumberbatch.
Plats: Spelar inte så stor roll, men ett stort vitt rum med fina fönster: ja tack.
Tema: Naturligt. Jag vill få fram modellens egna personlighet.
Kamera: Fullformat. Canon.

Comments
Posted by: LOVISA [ foto & vardag ]

Så himla fin bild på Carmen!

Svar: Tack så mycket!
Alma Bengtsson

2014-09-21 @ 13:01:06
URL: http://lloviisafritzson.blogg.se
Posted by: Emma Deleryd

Åh brukar du också vara i Adolfström? :D
Min familj brukar vara där 1-2 veckor på somrarna.

Svar: Har typ släkt där, min morbrors fru kommer ifrån Adolfström :) Så har nog varit där 3-4 gånger. Supermysigt är det!

Har du några bilder på din blogg därifrån? :)
Alma Bengtsson

2014-09-21 @ 13:44:32
URL: http://delerydsfoto.blogg.se/
Posted by: Anna

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Det är så skönt att plugga in öronpropparna djupt i öronen när man gå och lägger sig och verkligen höra hur omvärlden stängs ute. Sover själv jämt med öronproppar då jag har svårt att somna med störande ljud om kring mig och sover väldigt lätt. Vaknar av minsta lilla ljud om jag inte har propparna på mig. Har du något bra tips på öronproppar att sova med? De vanliga gula som jag har får jag ibland lite ont av.

Svar: Brukar bara ha såna vanliga, så nej, jag vet inte :(
Alma Bengtsson

2014-09-22 @ 20:35:30
Posted by: Anna

Tack för svaret. Får nog ta och testa någon annan sorts öronproppar och hoppas på att det är skönare.

Svar: Håller tummarna för dig! <3
Alma Bengtsson

2014-09-23 @ 20:27:57
Posted by: Linnéa Olsson

vänta va!!1 kommer det ut en tvåa av pitch perfect?!

Svar: JAAA 12 maj tror jag!!?
Alma Bengtsson

2014-09-25 @ 22:32:45
URL: http://mylifeaslinnea.blogg.se/
Posted by: Linnéa Olsson

sv: hallelujah!!!!

Svar: !!!!
Alma Bengtsson

2014-09-26 @ 09:31:43
URL: http://mylifeaslinnea.blogg.se/
Posted by: H a n n a E r i k s s o n

Så galet fin hogwartströja (hp-fanet inom mig gråter)!! Vart hittar man en sådan?

Svar: Visst är den!!! New Look! :)
Alma Bengtsson

2014-10-06 @ 18:33:03
URL: http://splinidora.nu

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab