www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Påskliljor och älgsafari

 
 
 
 Canon EOS 600D + Canon Lens EF 50/1,8 II
Hejsan! Nu är jag hemma igen efter en riktigt lång dag. Åkte hemifrån strax efter åtta i morse och kom inte hem igen innan nio nu ikväll. Lång men spännande dag!
Efter gymnasiematten blev jag upplockad av mamma, pappa, farmor och farfar. Vi gav en överraskningsutflykt till farmor och farfar i julklapp så de visste inte vart de skulle :) Vi körde små, krokiga vägar i vad som kändes som en evighet innan vi kom fram till Sjötofta och Fagerås Påskliljor! Jag kan säga att jag är riktigt glad över att jag följde med, för jisses med påskliljor där va! Han som har det planterar tydligen mellan 20 000 och 50 000 (!!!!) påskliljor om året!! Helt sjukt! :o
Strosade omkring bland blommorna, fotade och pratade. Innan vi åkte hem satte vi oss vid ett bord och åt lite kvällsmat :) Vart man än vände sig såg man påskliljor♥
 
När vi körde hem pratade vi om att vi borde se en älg (eftersom vi sett både rådjur, tranor och gäss) och nästan bara vi sagt det såg vi två älgar! Vi körde vidare, pratade lite om att det nog är mycket älg och vips stod det en stor och ståtlig älg på vägen! Efter denna tredje älgen började vi spana in bland träden efter fler.
Jag hade ju kameran i bagaget så jag missade några jättebra älgbilder :(
Vi såg älg nummer fyra efter en stund, men den var rätt långt ifrån vägen så man skymtade den bara bland björkarna. 
MEN...! Plötsligt såg vi älg nummer fem och sex. Då smög mamma ur bilen och plockade fram min kamera så jag kunde knäppa några bilder. De hade gått iväg lite men den ena var så nyfiken att den stod och tittade på oss från skogen (bild ett och två↓).
"Stoppstoppstopp, en älg!" (bild tre↓) Japp. Sju älgar såg vi totalt. SJU! Och det på en sträcka som inte alls var lång. Jättecoolt verkligen! Inte ofta man ser älgar och så kommer det massa på en gång :o
 
 
Canon EOS 600D + Canon Zoom Lens EF-S 55-250/4,0-5,6 IS
 Lång text, en digital kram skickas till er som läst allt, hihi♥
Comments
Posted by: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Nu ligger vinnaren i min tävling uppe på bloggen :)) Gå in och kolla för att se vem som vunnit.

2013-05-16 @ 16:10:05
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Posted by: Linn Johansson

Jag har ett inläg på min blogg om inspiration vid plugg och annat, läs gärna :)

2013-05-16 @ 17:34:57
URL: http://linnjo.blogg.se
Posted by: Josefina Isabelle - Artblog

Åh vilka fina bilder, och snygg blogg! :D Kolla gärna in på min nyuppstartade konstblogg för inspiration!

Svar: Tack så mycket! :)
Alma Bengtsson

2013-05-16 @ 18:56:08
URL: http://jwo.blogg.se

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab