www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

part 2

Här kommer andra delen av svaren på frågorna från frågestunden! Del 1 hittar ni här.
 
Hur ser din relation till alkohol ut?
Jag kan inte direkt påstå att jag har någon relation till alkohol. Jag dricker inte och har aldrig druckit. Planerar heller inte att dricka alkohol inom den närmsta framtiden. Tycker helt enkelt att det bara är onödigt, känner inget behov av att dricka alkohol (eller gå ut och festa ö.h.t.) och därför gör jag det inte. Frågar någon säger jag nej, för jag är inte intresserad av att börja dricka, inte än på nåt år i alla fall. #nykterochstolt
 
 
Vad är freelensing?
Freelensing är när man lossar objektivet från kameran när man ska fota. Man vinklar det för att få spännande skärpedjup och bokeh. Elin Kero har skrivit ett bra inlägg för Scandinavian Photo om det som ni kan hitta här.
 
 
Tips på hur man kan designa sin blogg snyggt?
Det jag personligen gillar mest i en bloggdesign är enkelhet. För mig, som driver en fotoblogg, är det viktigt att bilderna får mest fokus och därför har jag valt att ha breda inlägg så att jag får plats med stora bilder (900px). Tycker också att det är ganska bra om man håller sig ifrån starka färger som drar uppmärksamhet från innehållet i bloggen, så beiget, brunt, grått, och svart funkar bra, men även ljusa toner av rosa, lila, blått, etc.
Headern ska också vara ganska enkel, en bild räcker men ett collage kan också vara fint. Bilden ska gärna matcha innehållet i din blogg, eller en bild på dig själv, så man förstår lite vad bloggen handlar om.
 
 
Skulle du vilja bli känd?
Alltså jag vet inte riktigt. Jag vill ju sprida mina bilder och min konst, så det är något jag skulle vara glad att bli känd för. Vill bli så känd att jag får vara med i Let's Dance, hehe... Drömmen det.
 
 
Under vilken årstid tycker du det är roligast att fota?
Våren, helt klart! Då vaknar allt till liv igen och det blir ljusare och man är gladare och mer inspirerad. Alla årstider har sin egen charm, men våren har jag alltid älskat mest.
 
 
''You're a wizard Harry''. Admit, you read it with Hagrids voice...
Damn, you got me right there...!
 
 
Favorite color when you were a kid?
Green, I think... It's the only favourite colour I can remember I've had.
 
 
Favorite social-media?
Twitter, every night and every day.
 
 
Vad är ditt bästa bloggtips?
Var dig själv! Det är det allra viktigaste tycker jag! Skriv om saker du är intresserad av, skriv massvis om du gillar det, eller inget alls om du inte gillar att skriva och bara vill lägga ut foton. Kom ihåg att bloggen är din öppna dagbok på nätet, så var inte någon annan där än i verkliga livet. Be yourself!
 
Vad vill du jobba med sen? 
Att bli fotograf är ju mitt mål. Det är det jag lever för och det är det jag kämpar för varje dag. I live for the art of photography.
 
 
Vad tycker du mest om att fotografera?
Porträtt, självporträtt och macro tror jag nog. Svårt det där! Gillar typ allt inom foto ju...
 
 
Kan du göra mig känd?
Alltså, Julia, jag är ledsen men blir lite svårt det där när jag själv inte är känd...
 
 
Vart skulle du åkt om du fick åka precis vart du vill i hela världen? 
Alltså skulle ju så enkelt kunna svara England på den här frågan eftersom jag älskar England mer än något annat land, men tänkte slå till och säga USA på denna i stället. Finns så många fantastiskt vackra platser där! Vill säga Island också, så jag gör det. Island och USA (och England såklart). Eller vänta! Precis vart jag vill i hela världen? Då säger jag hela världen då! En jorden-runt-resa!
 
 
Comments
Posted by: Julia Rajkovic

tack Alma för att du gör mig känd <3 <3 <3

hahaha jag läste också med Hagrids röst, lol

Svar: försöker la <3<3<3
lol
Alma Bengtsson

2014-03-17 @ 12:20:43
URL: http://juliarajkovic.blogg.se/

Comment the post here:

Name:
Remember me?
E-mail: (won't be published)

URL/Blog:

Comment:

photoab